UA
    RU

    Як навчитися справлятися з негативною критикою

    Редагувати переклад

    Як навчитися справлятися з негативною критикою.

    Критика — це завжди приємно, об'єктивно, але іноді життєво необхідно. Щоправда, бувають випадки (дуже часто), коли нас критикують безпідставно і б'ють таким чином на найболючіші місця. Це може походити від начальника, колеги, інтернет-тролю або навіть близького друга.

    Половину свого життя ми проводимо у залежності від думки інших людей. Страх засудження нас постійно переслідує і не дає можливості спокійно існувати. Але що нас лякає? Слова - це просто слова, вони можуть бути образливими, але наша самооцінка не повинна від них залежати. Неможливо контролювати те, що скаже про нас інша людина, але можна постаратися контролювати те, як ви реагуєте на критику.

    Читай також: 7 способів перестати хвилюватися про думку інших людей

     

    #1

    Будьте спокійні. Перша реакція будь-якої людини на критику – інстинкт самозахисту. Не потрібно відразу ж відповідати, тим паче різко, відкладіть цей момент до тих пір, поки не зберетеся з думками і не обдумаєте почуті слова. Якщо критика приходить вам у повідомленні, то у вас є можливість написати обдуману і зважену відповідь, а коли чуєте неприємні слова особисто, то обробте ввічливою, але досить загальною відповіддю: «Дякую за думку, я подумаю про сказані слова». 

    #2

    Наскільки цінне джерело критики? Існує два типи критики: конструктивна та деструктивна. Конструктивна допомагає подивитися на себе збоку та стати кращою. Її головна мета - не зачепити або образити, а звернути увагу на слабкі сторони. Часто вона виявляється у вигляді порад, рекомендацій та у формі аналізу. Деструктивна критика говориться лише для того, щоб зачепити когось і не претендує на об'єктивність. 

    Насамперед, потрібно фільтрувати почуте і звертати увагу на людину, яка нас критикує. Якщо його мотиви зрозумілі спочатку і робиться це лише через заздрість і корисливі цілі, то такі слова варто пропустити повз і не зациклюватися на них. Якщо критикуючий та його думка вам важливі – прийміть сказане до уваги, обміркуйте та зробіть висновки. 

    Читай також: Буллінг на роботі: як розрізнити і що робити

    #3

    Визнайте, що можете помилятися. Це, мабуть, для більшості з нас важкий крок, але потрібний. Якщо ви визначили, що критика відноситься до конструктивної, то ретельно проаналізуйте її та зрозумійте свої слабкі сторони. Коли начальник говорить про недоліки в роботі і робить це не в засуджувальному та наказовому тоні, визнайте свої помилки та постарайтеся їх виправити. Вирішіть не прийняти слова до уваги - залишитеся без можливостей зростання та розвитку. 

    Читай також: Дружба на роботі: як правильно встановити межі

    #4

    Не завжди прислухайтеся до сказаного. Неможливо подобатися всім, хто все одно скаже своє «фе» по відношенню до вас рано чи пізно. Якщо не згодні з критикою навіть після тривалих роздумів, то дотримуйтесь своєї думки і не прислухайтеся до сказаного, не засмучуйтесь, а йдіть далі та розвивайтеся. 

    Пам'ятайте, що головна мета критики – мотивувати до покращення. Тільки уявіть, що буде, якщо людині постійно говорити добре, перехвалювати та засипати компліментами? Згодом він перестане сприймати себе і свою роботу об'єктивно і не зможе самовдосконалюватись. Приймайте до уваги лише конструктивну критику!

    Джерело фото: unsplash.com

    Статті на тему