Фільм «Віднесені вітром» 1939 став справжньою легендою, як і вбрання Скарлетт О’Хара, роль якої з блиском виконала Вів’єн Лі. Усього для актриси було створено 31 сукню, але, безсумнівно, найзнаменитіша з них – зелена оксамитова, пошита зі старої портьєри та пір’я, «видертих з півнячого хвоста». Ця сукня – символ відчаю та величезного бажання вижити. Саме в ньому Скарлетт вирушила у в’язницю до Ретта Батлера, щоб справити на нього враження і досягти фінансової підтримки. На створення вбрання пішло понад 12 метрів матеріалу. На жаль, дизайнеру Волтеру Планкетту, який витратив кілька місяців на вивчення моди періоду Громадянської війни в США та спроектував для «Віднесених вітром» понад 5 тисяч предметів одягу, у тому числі і знамениту зелену сукню, не дістався жоден із 8 отриманих фільмом «Оскарів ». Але його костюми досі вважаються одними з найкращих в історії кіно та є постійними експонатами виставок у всьому світі.
На рахунку Одрі Хепберн безліч відомих ролей, але найбільше вона запам’яталася глядачам в образі легковажної та ексцентричної Холлі Голайтлі, яка шукає багатого кавалера. Нью-Йорк, ранній ранок, дівчина з круассаном в одній руці та пластиковим стаканчиком з кавою в іншій зустрічає новий день біля вітрини магазину Tiffany. У неї немає ні гроша в кишені, зате на ній розкішна сукня, довгі рукавички, великі темні окуляри, кольє, сережки та діадема, що прикрашає високу зачіску-«черепашку» – образ, який спочатку замислювався як гротеск, що увібрав у себе розтиражовані штампи про гарну. життя, став зразком стилю. А лаконічна чорна сукня, створена французьким кутюр’є Юбером де Живанші, була визнана найзнаменитішою за всю історію кінематографа. У 2006 році вона була продана на аукціоні Christie’s майже за $1 млн.
Біла шифонова сукня, створена художником по костюмах Вільямом Травіллою, можливо, ніхто б не запам’ятав, якби не знаменитий епізод, у якому героїня Мерилін Монро стоїть на вентиляційній решітці метрополітену, в той час як сильний потік повітря піднімає догори плісовану спідницю. актриси. Саме цей образ приніс Монро звання ікони стилю та секс-символу 1950-х, а сама сцена стала найвідомішою та найтиражованішою в історії кінематографа. Травілла працював з Монро ще у 8 картинах, включаючи «Джентльмени віддають перевагу блондинкам», створивши для неї ще кілька знакових нарядів. «Дорогий Віллі, будь ласка, одягай мене завжди. Я люблю тебе. Мерилін», − одного разу написала йому актриса. Що стосується білої сукні, що «летить», то в червні 2011 року вона була продана на аукціоні Profiles In History за рекордні $4,6 млн.
Читайте також: 12 культових зачісок із кінематографу
У Одрі Хепберн був Юбер де Жіванші, у Монро – Травілла, а у Рити Хейворт – Жан Луї. Дизайнер та актриса співпрацювали у 10 фільмах, створивши разом безліч неповторних образів, найвідоміший з яких – образ фатальної красуні Гільди у однойменному фільмі. Його головними складовими стали чорна шовкова сукня-бюстьє з високим розрізом та довгі рукавички. Незважаючи на те, що акторка народила всього за кілька місяців до зйомок, вона виглядала неймовірно стрункою, але все ж таки, щоб її фігура здавалася ідеальною, Жан-Луї створив спеціальний корсет, абсолютно непомітний під сукнею. Ну і, звичайно, тут також важлива була подача: легендарна сцена, в якій Гільда під час виступу знімає рукавичку з однієї руки так, ніби вона показує стриптиз, зробила Хейворт однією з найпопулярніших моделей пін-ап, а сукня героїні стала символом жіночності. сексапальності. До речі, цей епізод здався іспанській цензурі за диктатора Франка настільки непристойним, що фільм заборонили перегляду, що природно тільки підігріло до нього інтерес. З’явився навіть міф про те, що насправді Гільда роздягається повністю, це цензура вирізала.
Історія сучасної Попелюшки Вів’єн, що перетворилася з представниці найдавнішої професії на елегантну леді, припала багатьом до душі завдяки не лише чарівності Джулії Робертс, а й чудовим вбранням. Фільм дав життя декільком культовим образам: біла чоловіча сорочка поверх міні-сукні, рудо-каштанове розпатлане волосся, сукня в горошок Cerruti. І, звичайно, червона сукня (герой Річарда Гіра вражений наповал), в якій Вів’єн вперше в житті вирушила в оперу. За всі костюми відповідала художник із костюмів Мерлін Венс. Саме вона наполягла на тому, щоб сукня була яскраво-червоною, а не чорною, як спочатку планувалося, і, безсумнівно, вона мала рацію. Аристократичності образу додали довгі білі рукавички.
Статті по темі:
10 культових пар взуття з кіно
5 культових фільмів про моду
Ода білій сорочці: 5 легендарних образів із кінематографу
«Шкіра та бісер»: легендарну сукню Мерилін Монро виставили на аукціон