UA
    RU

    Як працювати віддалено: 5 правил успіху від психолога

    Редагувати переклад
    Говоримо з психологом Світланою Морочковською про те, як звикнути до "віддалення".

    Є компанії, в яких робота віддалена - давно норма та частина організації бізнесу. Їхні співробітники повністю адаптовані до такої роботи. Вони добре знають нюанси та можливі складнощі. А якщо такий формат став абсолютно несподіваним? Як впоратися з цією стресовою ситуацією та легше пристосуватися до роботи у віддаленому форматі. Для вас поради психолога.

    Як працювати віддалено: 5 правил успіху від психолога.

    1. Дайте собі час

    Формування нових навичок – це завжди важко. Щоб мозок створив нові нейронні зв'язки, необхідно регулярно повторювати якісь дії. Цей процес можна порівняти з прокладанням дороги у лісі. Спочатку роблять просіку, потім її обкатують якийсь час. 

    Для того, щоб звикнути до віддаленої роботи, вам теж знадобиться час. Хтось зможе швидко звикнути, і вже через тиждень повністю увійде до робочого ритму, а комусь знадобиться більше часу. Але за пару тижнів ви точно освоїтеся і вже не відчуватимете дискомфорту. Головне пам'ятати, що час на адаптацію потрібний. Тому не будьте до себе занадто суворими і не чекайте 100% ефективності з першого ж дня.

    Читайте також: МОНОЛОГ ЗА ДУШАМИ: ЧОМУ КАРАНТИН — ЦЕ МОЖЛИВІСТЬ ДІЗНАТИСЯ СЕБЕ КРАЩЕ

    2. Створіть собі комфортні умови

    Щоб легше звикнути до нового, потрібно створити максимально комфортні умови. Коли ви звикаєте регулярно ходити в зал або їсти більше овочів, важлива підготовка. Потрібно витратити час, щоб підібрати зручну форму та закупити заздалегідь корисні продукти. Тоді шанси зірватися будуть набагато нижчими. З віддаленою роботою так само. Уявіть, що вам потрібно впровадити багато нових звичок. Щоб мозок легше впорався із завданням, потрібно його всіляко підтримувати. Буквально, як «водити за ручку дитини, яка вчиться ходити».

    Насамперед, відокремте та облаштуйте собі робочий простір. Ідеальний варіант – окрема кімната. Якщо її немає, доведеться виявити фантазію та придумати, як можна його організувати у ваших житлових умовах. Важливо обговорити з родиною недоторканність всього, що на вашому робочому місці.

    Облаштуйте робоче місце з любов'ю та турботою про себе. Важлива освітленість, можливість регулярного провітрювання та зручний стілець із підтримкою спини. Налаштуйте всі технічні гаджети на продуктивну роботу. Нестабільний інтернет і комп'ютер, що «зависає», сильно впливають на рівень подразнення, а значить, і на вашу працездатність.

    Як працювати віддалено: 5 правил успіху від психолога.

    3. Плануйте робочий час

    Є люди дуже структурні, із чітко вбудованою внутрішньою організацією. Для них не важко планувати час і дотримуватися розпорядку дня. Якщо ж ви людина творча і менш організована, необхідно створити собі робочий розклад. Вдома, крім меншого контролю з боку керівництва, є більше факторів, що відволікають. Чоловік чи дружина, діти, домашні тварини можуть реагувати на вашу присутність та вимагати уваги. Тому відразу вмикайте їх у свій розклад. Виділіть час не тільки на фізичну розминку та обідню перерву, а й на спілкування з сім'єю. Нехай це будуть їхні легальні 15-20 хвилин на розмови та обмін новинами.

    Ще важлива функція розкладу – розділити робочий та особистий час. Якщо цього не зробити, через якийсь час здаватиметься, що ви працюєте 24/7, буквально цілодобово. Такий графік може призвести до швидкого емоційного вигоряння. Не забувайте про вихідні. Субота та неділя – не робочі дні. Це важливе правило, оскільки сил і часу на відновлення в нинішніх умовах буде потрібно більше. Будьте уважні до себе та свого здоров'я. Якщо ви відчуваєте, що не відпочили та не відновилися, попросіть відгул чи одноденну відпустку. Зазвичай роботодавці йдуть назустріч, якщо це робити легально. Робота онлайн вимагає більшої концентрації уваги та сил. Ми зараз менше рухаємось і більше турбуємося. Не переключаємось на різні види діяльності або канали комунікації, як у звичайному офісі, тому втомлюємося більше. Зважайте на це.

    Читайте також: ВИГОРАННЯ НА РОБОТІ: ЯК ЙОГО РОЗІЗНАТИ І ЩО РОБИТИ

    4. Впроваджуйте ритуали зі звичайного життя

    Щоб легко налаштуватися на робочу хвилю, вам важливо згадати всі свої звички, які асоціюються з роботою. Хтось пив каву вранці з колегою, хтось читав новини ділових видань. Жінки завдавали макіяжу або вибирали, у чому піти на роботу. Навіть сам шлях до офісу теж був певним ритуалом – переходом до початку робочого дня. У схемі формування навичок нашим мозком завжди є місце тригеру. Ця подія, яка запускає звичку. Вигадайте свій тригер. Створіть обряд, який запустить ваш робочий день. Когось підтримає випити кави з колегою у Skype, а хтось вигадає свою нову звичку. Головне, щоб це був сигнал – робочий день розпочався.  

    Щоб перейти назад, у домашній режим із робітника, вам знову знадобиться певна дія. Це також буде ритуал, але вже завершення робочого дня. Колеги, які працюють віддалено, поділилися своїм досвідом. Добре допомагає вийти з квартири та трохи пройтися, нехай навіть 3 кола навколо будинку. Ще варіант - змінити вид розумової діяльності. Наприклад, почитати щось несерйозне або переглянути розважальний контент. Можна фізично змінити положення тіла - полежати на дивані хвилин 15-20. Те, що раніше відбувалося само собою, коли ви прощалися з колегами та виходили з роботи, тепер доведеться робити в умовах квартири, виявивши творчий пристрій. Головне, щоб ритуали виконували важливе завдання – починали та закінчували ваш робочий день.

    Як працювати віддалено: 5 правил успіху від психолога.

    5. Поповнюйте нестачу спілкування розмовами у чатах

    Ми часто ходимо на роботу не лише працювати, а й спілкуватися з колегами. Психологи вважають, що навіть плітки – це соціальний феномен. Людям важливо обмінюватися особистою інформацією, так формуються зв'язки та налагоджуються комунікації. Щоб не страждати від нестачі звичного спілкування, заведіть спеціальний чат-болталку. У ньому можна розповідати новини, обговорювати хобі та ділитися тим, що вас турбує. У будь-якому робочому процесі завжди є місце для особистого спілкування, чи це невелика розмова або розмова за чашкою кави. Важливо перенести цю частину і онлайн теж.

    Ще один лайфхак від компаній, які давно працюють віддалено. Корпоративні та тематичні вечірки також можна проводити онлайн. Зустрічі в Zoom після роботи по п'ятницях можуть стати хорошим підтримуючим форматом. Простір, де можна познайомити дружин, чоловіків, показати своїх домашніх вихованців або гарний вид з вікна. Там проводять ігри, дискотеки і навіть влаштовують конкурси на найкращий коктейль. Звичайно, це не замінить живого спілкування, але все ж таки допоможе почуватися частиною колективу.

    Розумію, що перехід на віддалену роботу багатьом дається непросто. Зараз особливо важлива підтримка та розуміння сім'ї чи родичів, з якими ви живете. Спробуйте домовитись із ними, щоб звільнити вас від частини домашніх обов'язків. Навчіть дітей готувати пару простих страв, щоб не відволікатися під час роботи. І їм знадобиться новий досвід, і вам буде легше. Зараз часу на відпочинок вам знадобиться більше. Тому будьте до себе дбайливі та уважні. Візьміть сім'ю в союзники, і тоді вони теж пишатимуться вашими новими навичками та успіхами.

    Статті на тему