А ви замислювалися над тим, як колірна гама може впливати на ваш настрій та ментальне здоров’я?
Світ – це барвисте місце і, незалежно від того, помітили ви чи ні, кожен із квітів впливає і змушує нас почуватися певним чином. Теорії колірної психології ґрунтуються на різних речах. Існує кілька факторів, які можуть впливати на те, як ви інтерпретуєте кольори навколо:
Читайте також: 7 РЕЧІВ, ЯКІ СТОЯТЬ НА ВАШОМУ ШЛЯХУ ДО УСПІХУ
Тепер давайте розглянемо, як найпопулярніші та ходові кольори можуть впливати на стан ментального здоров’я та на настрій загалом.
Червоний – це колір, який викликає більш широкий спектр сильних емоцій, ніж інші кольори. Він може означати тепло, любов, пристрасть, хвилювання, енергію та впевненість. Деякі культури навіть вважають червоний колір супутником удачі, а в 2004 році дослідження показало, що футбольні команди, які мали червону форму, за статистикою вигравали найчастіше.
Цей колір також може змінити сприйняття людей. Один експеримент показав, що червоні таблетки є більш ефективними стимуляторами, ніж сині, хоча обох таблетках був однаковий склад.
Звичайно, можливі й негативні асоціації із червоним. Наприклад, фраза “як червона ганчірка” пов’язана з гнівом, у той час як червоний колір також може означати кров, небезпеку або попередження про небезпеку.
Синій часто позиціонують як колір спокою та умиротворення. Наукові дослідження кажуть, що він може знизити частоту пульсу та температуру тіла, що, у свою чергу, добре впливає на сон.
Це не агресивний колір, його часто застосовують у медитації. Саме цей факт спонукав деякі підприємства перефарбувати стіни офісів у синій, щоб підвищити продуктивність працівників.
З іншого боку, синій також пов’язаний із холодом чи смутком, тому він не завжди може бути позитивним. Він також вважається одним із найменш апетитних кольорів. Їжа із синьої тарілки може потенційно відштовхнути людей від їжі, але є й хороша новина – якщо ви намагаєтеся схуднути, можна взяти це на замітку.
Жовтий відомий як один з найщасливіших квітів, враховуючи його близькість до сонячного світла. Це колір, який привертає увагу, тому його можна носити, якщо ваша мета звернути на себе більше поглядів.
Як не дивно, дослідження показали, що попри його щасливі конотації у людей погіршується настрій у жовтих кімнатах. Вважається, що це пов’язано з тим, що яскравий жовтий колір дає велике навантаження на очі, що може призвести до поганого настрою.
Читайте також: ЗА СЛОВАМИ ВЧЕНИХ: 6 СПОСОБІВ ЗАЛИШАТИСЯ МОТИВОВАНОЮ
Зелений – це колір природи, тому він асоціюється з умиротворенням, здоров’ям і молодістю, також може бути заспокійливим, знімаючим стрес колір.
Простежується зв’язок із грошима, це означає, що зелений колір іноді можна розглядати як знак багатства. Але зелений має й іншу інтерпретацію — почуття заздрості. Таке враження склалося через фразу «жаба душить».
Помаранчевий – це теплий, веселий, осінній колір. Це комбінація жовтого та червоного кольорів, і вона приносить багато із позитивних асоціацій. У той час як жовтий примушує згадати про сонце, помаранчевий – це колір сходів і заходів сонця, які багато людей вважають заспокійливими.
Недоліком цього кольору є те, що він може сприйматися як надмірний та може асоціюватися з бюджетними брендами.
Фіолетовий колір, який не має великого значення у природі, тому може здаватися екзотичним, загадковим і навіть духовним. Його вважають ознакою розкоші, якості та творчості. Незважаючи на ці позитивні якості, деякі люди пов’язують його з непрактичністю.
У той час, як ідея гендерного розподілу кольорів швидко старіє, рожевий традиційно є жіночим відтінком, і це те, що людям важко заперечувати. Наприклад, дослідження показали, що ув’язнені стають спокійнішими, коли їх оточує рожевий колір. Він знижує рівень агресії.
Читайте також: ЩО ТАКЕ ФЕМІНІЗМ І НАВІЩО ВІН ПОТРІБНИЙ У ХХІ СТОЛІТТІ?
Найчастіше чорний сприймається як негативний колір. Зрештою, ми не можемо уникнути того факту, що це пов’язано з такими речами, як смерть та поганий настрій.
Однак, у той час як деякі вважають його похмурим і лякаючим, інші бачать у чорному знак винятковості, влади та авторитету, особливо коли йдеться про бренди. Також його часто називають “струнким” кольором, коли справа доходить до одягу, а це ще один позитивний момент.
Білий — цікавий колір, враховуючи, що у багатьох відношеннях його можна інтерпретувати як відсутність будь-якого кольору.
Білий часто асоціюється із чистотою. Саме тому білий колір є традиційним для весільних суконь у західній культурі. Поряд із чистотою, цей колір пов’язаний із відповідними ідеями, такими як свіжість та новаторство.
Деякі вважають його заспокійливим і безтурботним, у той час як для інших це різкий, холодний та стерильний колір, який може бути пов’язаний із лікарнями. Загалом, він не завжди навіює щасливі спогади.
Фото: unsplash.com