UA
RU

СЕО кар'єрного порталу Happy Monday Анна Мазур: "Розвиток бізнесу - це вічні американські гірки"

Редагувати переклад
Засновниця та СЕО Happy Monday Ганна Мазур розповіла про те, чому важливо вміти балансувати між роботою та відпочинком, власним бізнесом та метою підкорити Говерлу. 

СЕО кар'єрного порталу Happy Monday Анна Мазур: «Розвиток бізнесу – це вічні американські гірки»-Фото 1

— Ганно, як ви наважилися запустити медіа? І чому кар'єрний портал?

— Якщо чесно, то я не думала, що запускаю медіа чи кар'єрний портал. Я робила те, у що вірю і в чому бачу потребу, і в певний момент усвідомила, що створила онлайн-бізнес. Це стало досить сильним потрясінням, адже у мене за спиною був великий досвід у сфері управління та в HR, але я нічого не знала та не розуміла у розвитку онлайн-продуктів. 

Напевно, це один із найбільших викликів підприємництва – щодня ти опиняєшся перед сотнею питань, у яких нічого не розумієш. І саме вміння швидко розібратися, знайти правильних людей з експертизою, об'єднати різні точки зору та вчасно спертися на свою інтуїцію та роблять підприємця успішним.

Іноді мені здається, що Happy Monday – проект, який мав статися, а я – просто ресурс для його реалізації. Дуже багато всього з нами відбувалося без бізнес-плану, на чистій вірі та інтуїції, з якогось неможливого збігу обставин. 

Сьогодні Happy Monday – це кар'єрний портал та медіа про кар'єру. У нас багато планів та цілей, до яких хочеться прийти. Але все ж таки, яким буде проект через кілька років, ніхто точно не знає. Тільки цей рік змусив перевернути плани вгору дном, проте проект розвивається, приносить користь претендентам і компаніям, знаходить нові шляхи розвитку. Це дуже непередбачуваний шлях, але дуже цікавий. І тут важливо вміти тримати хвилю – чуйно оцінювати зовнішні зміни, але тримати курс туди, куди ти хочеш. 

— Ви проводили первинне дослідження, чи це цікаво українцям, чи покладалися на свою інтуїцію?

— Я довго не могла зважитися розпочати, тому я мав час на дослідження. Але ідея з'явилася дуже давно, адже на своєму особистому досвіді я бачила проблему з обох боків. Ще студенткою мені було складно знайти цікаві вакансії, дізнатися про потрібну мені інформацію про компанію-роботодавця. Тоді я створила список альтернативних джерел, де можна знаходити пропозиції роботи, яких не було на великих порталах. Цей список ліг в основу перших добірок вакансій Happy Monday, тому що виявилося, що таких людей, як я, яким потрібна осмислена, цікава робота в компаніях, які поділяють цінність партнерства та взаємного розвитку, досить багато. То була моя перша перевірка гіпотези, що на ринку є потреба, яку ще ніхто не реалізував. 

З іншого боку, як HR-менеджер я бачила, що із сотень заявок, які до мене приходять, оффер отримували саме ті кандидати, які ще до співбесіди добре знали, куди йдуть, чому саме ця компанія їм цікава і що їх чекає на робочому місці. Це дало мені розуміння, що якщо запропонувати цю інформацію ринку раніше, якщо формувати пул лояльних кандидатів ще до відкриття вакансії, то можна істотно збільшити якість заявок і цим знизити вартість одного найму (і додатково зберегти пару тисяч нервових клітин рекрутеру).  

Коли ідея сформувалася, я спочатку пошукала аналоги на інших ринках та знайшла кілька прикладів, які мене надихнули. А потім провела десяток глибинних інтерв'ю з HR-ами компаній та здобувачами, які також підтвердили мою гіпотезу. Після цього залишалося лише діяти. 

СЕО кар'єрного порталу Happy Monday Анна Мазур: «Розвиток бізнесу – це вічні американські гірки»-Фото 2

— Чому вас навчив проект Happy Monday? І без чого він би не був би таким, яким він є?

— Думаю, що є багато факторів, мені важко виділити щось одне. Як ми з вами складаємося з мільйонів клітин, і кожна з них важлива для життя людини, так і в будь-якій живій організації кожна людина, проект, партнер, процес значущі і роблять її такою, якою вона є сьогодні. 

Звичайно, насамперед мені на думку спадає думка про команду – без цих людей та їхньої щоденної праці з величезною вірою в те, що ми робимо, точно не було б Happy Monday. Але також важливі і наші клієнти – без їхніх цікавих завдань, складних питань, божевільних ідей не було б величезної кількості наших досягнень та точок гордості. І навіть ті люди, з якими ми не спрацювалися, або проекти, за які не взялися, – вони теж зробили нас саме такими, якими ми є сьогодні. 

Тому якщо говорити про те, чого навчив мене Happy Monday, це швидше шукати позитивне у всьому, що з нами трапляється, а ще зберігати емоційний баланс.

Адже розвиток бізнесу – це вічні американські гірки, одного дня тобі здається, що ти на вершині світу, а другого – що гірше бути просто не може. Саме вміння пригальмувати в моменти ейфорії, коли все добре, і глибоко дихати і не засмучуватися, коли все йде не зовсім так, як хотілося, це мій головний урок і засвоєний навичка за останні 3 роки.  

— Що ви знайшли і чого навчилися за час на посаді СЕО?

— Свій бізнес вчить жити з величезною відповідальністю, але з іншого боку дає величезний вибір. Я можу вибирати саме тих людей та тих клієнтів, з якими мені цікаво рухатися разом. Тих, чиї цінності я поділяю і з ким ми на одній хвилі. І відмовлятися від тих, хто знецінює та не поважає твій підхід. 

Я далеко не одразу це зрозуміла. Особливо спочатку, коли перебуваєш на етапі виживання і вистачаєш за будь-яку можливість. Спочатку складно оцінити важливість вибору «твоїх» людей та клієнтів, але після кількох проектів, які я закривала, прикладаючи величезну силу волі, я зрозуміла, що так не хочу. І якщо вже я зважилася на свій бізнес, то можу вибирати своїх клієнтів та своїх співробітників.

Читайте також: БІЗНЕЗВУМЕНИЙ МОДЕЛЬНО: НАТХНУЮЧА ІСТОРІЯ ЖІНКИ З ВЕЛИКОГО ЛІТЕРА

СЕО кар'єрного порталу Happy Monday Анна Мазур: «Розвиток бізнесу – це вічні американські гірки»-Фото 3

— Як вплинув ваш медіа-бізнес локдаун?

— З погляду процесів практично ніяк. Частина моєї команди і до карантину працювала віддалено з інших міст, тому за процесами та інструментами внутрішньої комунікації ми були готові та досить підковані у ремоут-форматі роботи. 

А ось на бізнес загалом, звісно, ​​вплив був величезним. Ми працюємо з ринком праці, розміщуємо вакансії, допомагаємо знайти своїх людей команди. І, природно, з початком карантину 90% компаній призупинили будь-який найм. Кількість вакансій на нашому сайті впала на 85% за тиждень і протрималася на мінімальному рівні весь квітень. 

Нам довелося суттєво переглянути свої продукти, оптимізувати витрати, згрупуватися по максимуму та вигадувати нові ініціативи. Так ми запустили проектАнтикризова кар'єрна допомога», у рамках якого об'єднали понад 100 експертів ринку та допомогли трьом сотням людей, яких на карантині скоротили або відправили у відпустку за власний рахунок, отримати безкоштовну кар'єрну консультацію та допомогу. Також ми провели велику онлайн-конференцію ProForum на півтори тисячі учасників про те, як упоратися з панікою та будувати кар'єру в кризу. А ще випустили книгу про теЯк самостійно підготувати резюме, яке приведе на співбесіду та випустили її на ринок у форматі «заплати стільки, скільки можеш». 

Ці та інші ініціативи дозволили нам отримати підтримку від інших організацій та фондів, і у вересні ми готуємо до запуску продовження проекту «Антикризова кар'єрна допомога» із міжнародним фондом «Відродження». Ми також потрапили до списку фіналістів проекту «Я зможу» та отримали невеликий грант на технічне оновлення сайту, а ще увійшли до ТОП 30 проекту «Бізнес-трамплін» – там якраз відбувається голосування за місце в десятці переможців.

Тому я можу однозначно сказати, що карантин зробив нас більш гнучкими та адаптивними, відкрив нові можливості та показав, що ми точно сильніші, винахідливіші та креативніші, ніж думали.

— Ми живемо в еру «достигаторства», коли твій успіх вимірюється масштабом проектів та цифрою з безліччю нулів на рахунку. Що для вас означає успіх? Якими критеріями ви його вимірюєте?

— Думаю, що поняття успіху змінюється разом з нами. На якомусь етапі важливо забезпечити себе, довести собі та світові, що ти можеш досягти певної позиції чи купити машину, яку хочеш. Це важливо і це формує впевненість у своїх здібностях та силах. Я все це пройшла, був момент, коли я мав позицію і зарплату в кілька разів більшу, ніж у моїх одногрупників або друзів-ровесників. І сьогодні це допомагає мені у складні моменти. 

Коли мені здається, що все, підприємця з мене не вийшло, то я втішаю себе тим, що гідну роботу я знайти все ж таки зможу. Часто стикаюся з тим, що ми знецінюємо свій досвід, свої уявлення про успіх у минулому, особливо якщо це була професія, яка не приносила нам задоволення, чи болісні стосунки, якими довелося пройти. Але саме та професія чи ті стосунки дозволили нам краще познайомитись із собою, зрозуміти, що для нас важливо, і рухатися далі. 

Для мене сьогодні успіх – це свобода вибирати, що я роблю і з ким, як проводити свій час та чим наповнювати своє життя. До цього відноситься і фінансова свобода, і вибір діяльності, і вибір людей, які поряд. Я вважаю, що я дуже щаслива людина – я знайшла свою улюблену справу та маю можливість їм займатися щодня та забезпечувати їм себе.

Зі мною поруч люди, які поділяють мої цінності та підхід, у мене є стосунки, про які я завжди мріяла, мій чоловік та моя сім'я – моя опора та підтримка, я живу у місті, яке дуже люблю. Звичайно, у мене ще багато планів та амбіцій, але моє щастя сьогодні – це точно мій головний критерій успіху.  

Читайте також: ПРОФЕСІЯ HR: ЯКІ ФІНАНСОВІ ПЕРСПЕКТИВИ В УКРАЇНІ

СЕО кар'єрного порталу Happy Monday Анна Мазур: «Розвиток бізнесу – це вічні американські гірки»-Фото 4

— Ви виступаєте за «щасливі понеділки», адже бувають дні (і не лише понеділки), коли йти на роботу зовсім не хочеться. У вас є рецепт, як впоратися із цим непродуктивним станом?

— Ми з вами не робот і не можемо постійно діяти з однаковим рівнем енергії. Нам потрібні періоди відновлення та відпочинку. Небезпека в тому, що вигоріти, займаючись улюбленою справою, набагато простіша. Захоплюючись, можна легко прогаяти момент, коли настає втома і потрібен відпочинок. І якщо не зупинитися вчасно, то можна легко доопрацюватись до повного емоційного та фізичного виснаження. Важливо пам'ятати, що якщо таке сталося, це зовсім не означає, що ви займаєтеся не своєю справою. Це означає, що настав час відпочити. 

У нашому суспільстві лише зараз формується культура відпочинку та балансу. Розуміння, що для того, щоб понеділки були щасливими та продуктивними, вихідні мають бути неробочими та наповнювальними. Або, може, взагалі 5 робочих днів підряд для вас – це неефективно (як це для мене), і тоді потрібно знайти свій графік, у якому посеред тижня з'являється день для відновлення, а неділя стає днем ​​стратегічних завдань та сфокусованої роботи. Так що у мене немає універсального рецепту, як впоратися з непродуктивним станом, але є порада – ставитися до нього як до необхідності свого організму відновитися, перевантажитися та наповнитися енергією для наступного щасливого та продуктивного дня.  

— Чого, як вам здається, не вистачає українцям, аби бути не лише успішними у роботі, а й щасливими?

- Думаю, що відповідальності. Відповідальності за своє щастя, за свій вибір, за своє оточення тощо. На жаль, ми з командою дуже часто зустрічаємо людей, які не перший рік нещасні на своїй роботі, але нічого не роблять, щоби це змінити. Звичне «роботи немає», «та кому я потрібен» або «ну в мене ж є хоч якась робота», стають мантрою виправдання свого нещастя. А ще дуже часто ось це - "вже пізно щось міняти". Нещодавно у нас вийшла новина про італійця, який отримав диплом у 96 років і тепер я висилаю її всім, хто мені у 30 каже, що пізно щось міняти. 

А ще нам часто хочеться простих та однозначних відповідей на складні питання. Щоб хтось сказав, яка професія точно наша, чи видав рецепт щасливих стосунків. На жаль, так не буває. У кожному складному питанні мільйон півтонів. Професій, у яких ми можемо почуватися реалізованими, точно кілька, і вони можуть змінюватись на різних етапах життя; щасливі стосунки – це щоденні маленькі кроки назустріч друг другу. 

Навіть у простих, здавалося б, питаннях – наприклад, «Як правильно підготувати резюме?» – немає правильної відповіді, тому що резюме для міжнародної організації, маленького стартапу чи держустанови – це три зовсім різні документи. Ми з командою намагаємося допомагати у вирішенні цих питань – проводимо кар'єрні консультації та тестування на вибір професії, випускаємо книги про те, як правильно підготувати резюме, та організовуємо багато тематичних ініціатив. Але важливо пам'ятати, що тільки сама людина може щось змінити у своєму житті та застосувати всі ці інструменти на практиці. 

Читайте також: ЗАБУДЬТЕ ПРО ПОЗВАННЯ І ШУКАЄТЕ «СВОЮ СТАЮ»: 5 ПРАВИЛ, ЯК БУДУВАТИ КАР'ЄРУ В ЕПОХУ ЗМІН

СЕО кар'єрного порталу Happy Monday Анна Мазур: «Розвиток бізнесу – це вічні американські гірки»-Фото 5

- Потрапити на TEDxLviv – це певний левелап. Як це вам вдалося?

- ТЕDх – дуже особливий захід. В описі зазначено, що це ідеї, гідні поширення. Я думаю, що коли в тебе дозріває така ідея, таке глибоке переконання чи віра у щось, то з тобою трапляється ТЕDх. 

Нappy Мonday – бізнес, за яким, насамперед, стоїть ідея. Ідея про самореалізацію, про те, що ми не маємо права не використовувати ті таланти та здібності, які ми маємо. Я дуже люблю цитату Ейнштейна про те, що кожна людина геніальна, але якщо ви змусите рибу дертися на дерево, вона проживе все життя з думкою, що вона невдаха. Ця фраза дуже добре відбиває те, що ми робимо. І саме цю ідею мені хотілося відобразити у своєму виступі, особливо коли багатьох людей лякають майбутні перспективи роботизації та критичних змін на ринку праці.

У підсумку мене запросили виступити організатори, тому що тема заходу – людина майбутнього – дуже корелювала з тим, про що я гадаю і що досліджую. А далі були десятки репетицій, кілька разів повністю переписаний текст виступу та мої 18 хвилин на сцені. 

— Яку вершину ви готуєтеся підкорити у найближчому майбутньому? Що чекає на Happy Monday?

— Говерлу точно 🙂 Я народилася в Одесі, і мій тип відпочинку – це більше про море, ніж гори. Але я дуже хочу випробувати і цей кайф від сходження і підкорення реальних вершин. Тому маю намір підкорити головну вершину нашої країни. 

А у роботі – це, звичайно, про розвиток Happy Monday. Упевнена, що на нас чекає цікава осінь. Ми готуємось до великого оновлення у роботі з клієнтами, запустимо кілька цікавих освітніх ініціатив, зараз ведемо переговори з партнерами щодо нових напрямків. У мене є мета на 2021 рік, щоб на нашому порталі була інформація про 100 найкращих компаній-роботодавців. У мене навіть є список компаній, які я хочу бачити у нас, і це окреме задоволення, коли до нас приходить клієнт із цього списку, і я можу поставити галочку біля назви компанії. 

Наша місія – допомогти кожній людині знайти улюблену роботу. А поки що соціологія каже, що 68% людей не отримують задоволення від того, що роблять. Тож у нас ще дуже багато роботи попереду. 

Статті на тему