Sustainability Talk: відомий український бренд одягу SHEZ.BRAND
Все буде свідома Україна!
В межах редакційного Sustainability Talk ми говоримо про свідоме споживання і акцентуємо увагу на тому, що українські сталі бренди не зупинили своєї роботи, навіть під час війни. На цей раз хочемо познайомити вас з SHEZ.BRAND, адже своїх героїв, що стоять на варті свідомого споживання варто знати в обличчя. Сьогодні говоримо із засновницею бренду Аліною Терещенко.
Як народилася ідея створення бренду?
Наш бренд народився в 2021 році в місті Кропивницький. Ще до заснування бренду моєю візитною карткою був оверсайз піджак. Я завжди хотіла повʼязати своє життя з одягом і коли вирішила створити власний бренд, то відразу зрозуміла, що це будуть піджаки. А ще я обожнюю секонд-хенди, тому 90% мого гардеробу саме звідти, тому і мої піджаки, на той час, теж були з секонду.
Аналізуючи свій стиль життя та вподобання, я зрозуміла, що не хочу працювати по системі дропшипінг або створювати одяг з нових тканин. Є більш екологічний та творчий спосіб — переосмислення вінтажних речей, який тоді тільки набував популярності. Тому я придбала перші два піджаки на секонді, придумала дизайни, моя кравчиня втілила їх в життя і так все і закрутилось.
Звідки ви берете матеріали для створення своїх колекцій?
Матеріали ми беремо безпосередньо на секонд-хендах, при чому не тільки в локальних, а іноді доводиться і по інших містах покататись в пошуках матеріалу. Якісний вінтажний матеріал відбирають наші дбайливі руки, кожен виріб проходить прискіпливу ревізію перед тим як відправитись в руки до кравчині.
Що найголовніше у роботі sustainable бренду?
Найголовніша мета — змінити представлення споживачів про способи переробки одягу, про вінтажний одяг. Багато хто й досі не розуміє значимість такого екологічного споживання, прикриваючись своєю нелюбовʼю до секондів і так далі. Але, насправді, все глобальніше. Ми прагнемо, щоб споживач зрозумів, що турбота про навколишнє середовище — це важливо і в наш час бути екосвідомим — це класно.
Як війна вплинула на вашу роботу? З якими труднощами довелося зустрітися?
Війна значно вплинула на нашу роботу. Під час вторгнення людям точно було не до красивих піджаків, тому деякий час ми просто відшивали дизайни на піджаках, сподіваючись повернутись колись до нормального життя. Також деякий час в секонд-хендах спостерігався застій одягу, тобто мало завозилось нових піджаків, тому нам доводилось працювали з тим, що є. Влітку відшивали шорти та топи з шовкових простирадл в гарному стані, які знаходили на секондах.
Під час зимових відключень світла ми працювали в поті чола, не дивлячись на умови. Відшивали все по термінах без затримок. Цікаво, щоб під час повного блекауту люди дуже активно замовляли піджаки і це нереально мотивувало нас. Зараз, згадуючи все це, ми в шоці від того, як нам вдавалось в той час робити такі обʼєми роботи.
Як український споживач реагує на ваші sustainable капсули?
Споживач дуже класно реагує, людей, які «не в темі», насправді, мало серед наших клієнтів. А тих, хто не розуміється на цьому ми дуже швидко переманюємо на еко-сторону, закохуючи в наші вироби. З кожним днем еко-свідомих людей стає більше і ми неймовірно пишаємось, що люди обирають нас і повертаються знову і знову.
Чим ви надихаєтеся при створенні колекцій?
Насправді, натхнення іноді приходить до мене навіть в секонд-хенді. Ось, наприклад, перед тим як створити нашу модель піджака з нашитими джинсовими кишенями, я просто ходила по секонду і побачила класні чоловічі джинси Levi’s і мені захотілось в той момент заміксувати декілька речей, щоб створити класну одну. В той вечір від руки намалювала приблизний дизайн, який бачу, віднесла кравчині, вона відрізала кишені з джинсів і нашила їх на піджак, додавши ще декілька елементів і у нас вийшов наш абсолютний бестселер, який дівчата люблять і до сьогодні.
Читайте також: Sustainability Talk: український бренд одягу BUGERI
Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І як можна змотивувати людей до цього?
Мені здається, існує декілька причин і вони, звісно, індивідуальні. Дехто принципово не любить вінтажні речі, принципово купують лише нові. Вони вважають вінтажні речі якимись не такими, недостатньо якісними, зношеними, «речима, які мають свою енергетику від минулого власника» і так далі.
Дехто просто не може закрити свої потреби в одязі завдяки тільки апсайкл-речам, але з кожним днем кількість sustainable брендів тільки зростає і, я впевнена, що скоро можна буде придбати навіть найбазовіші речі, а це значить, що є з чим працювати.
Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелений бік»?
Ще з 14 років я свідомо купую одяг на секондах, тому для мене це звична річ. Але коли ти працюєш та розвиваєшся в цій сфері, починаєш розуміти трішки більше, ніж проста пересічна людина і задумуєшся теж частіше над еко-споживанням в усьому. Зараз я на шляху до більшої екологічності у своєму житті. Після створення власного еко-бренду я часто навіть речі для себе особисто відшиваю із речей знайдених на секонді.
Мені важко уявити, щоб я пішла в магазин тканин і купила там щось для сукні, яку я хочу. Навіщо? Купа речей вже пошито, тканин створено і всі вони лежать на секондхендах без діла і тільки і чекають поки чиїсь руки перетворять їх у щось цікаве і дадуть нове життя.
Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, щоб це було?
Найбільша проблема полягає в тому, що ми маємо доступ до всієї інформації про глобальні проблеми та шляхи вирішення, але самих знань недостатньо, важливо діяти. Я вважаю, що якщо кожен буде робити хоча б по маленькому кроку до вирішення кожної із них, тоді наше майбутнє та майбутнє нашої планети можна зберегти.
В першу чергу, кожен повинен задуматись «а чим можу бути корисний я?» Щодо мене, я працюю в сфері, яка повʼязана з одягом. А як відомо, індустрія моди — другий найбільший забруднювач планети після нафтової промисловості. Своєю діяльністю я зменшую забруденння, адже ми працюємо вже з готовим матеріалом, даруємо цим речам друге повторне життя, цим самим тільки розвиваємо екологічність та надихаємо інших.
Тому можна сказати, що ми вже таким чином приймаємо участь у вирішенні однієї із глобальних проблем і звісно ж закликаємо інших долучатись до нас та не ігнорувати інші глобальні проблеми людства.