UA
RU

Sustainability Talk: український сталий бренд одягу Voit

Редагувати переклад

Все буде свідома Україна!

В межах редакційного Sustainable Talk, який ми говоримо про свідоме споживання, і це чудова новина, адже українські сталі бренди не зупинили своєї роботи, навіть під час війни. Тому ми хочемо познайомити вас з Voit, адже своїх героїв, що стоять на варті свідомого споживання варто знати в обличчя. Сьогодні говоримо із засновницею бренду Людмилою Пустовойт.

Sustainability Talk: український сталий бренд одягу Voit-Фото 1

Як народилася ідея створення бренду?

Сфера моди захоплювала мене з детства, я обожнювала одяг і все, що з ним пов'язано. Пам'ятаю як будучи ще зовсім маленькою я копалася біля бабусиної шафи з одягом годин її молодості, комбінувала фактури, складала образи та приміряла фактично все, що траплялося мені на очі.

Напевно, зачатки дизайнера у мені прокидалися ще тоді, адже я могла з легкістю перешити якусь річ, десь підрізати, десь підлатати та насолоджуватися. Мені подобалося створювати щось особливе, індивідуальне, що повністю відповідатиме моєму стану душі, а ще – мати за собою історію.

Часто ми не замислюємося над цим, але ж насправді за найпростішою річчю прихована особиста історія сотень людей, які створюють тканини, фурнітуру, дизайн. Зазвичай ми навіть не замислюємося про довгий шлях, який проживає будь-яка, навіть найпростіша сорочка, перш ніж опинитися в руках своєї люблячої власниці.

Особливо для мене створення одягу це, свого роду, спілкування з людьми – голос, яким транслюю важливі моєму серцю ідеї, надихаюся і надихаюсь, наповнююся сенсом та енергією. Тому після затяжного періоду вагань і страхів зробити перший крок, я почала рухатися у напрямку мрії своєї життя зі всією відповідальністю: навчалася у сфері fashion-дизайну, консультувалася зі спеціалістами, багато практикувала і, як результат, створила бренд VOIT.

Ідеї ​​та концепції, які несе наш бренд, кидають виклик статусу кво, кидають виклик створеним рамкам, якими ми не бажаємо обмежуватися. Ми віримо в те, що весь світ і кожна людина окремо заслуговує на краще і ні за яких умов не має погоджуватися на менше! 

Ми виступаємо проти правил fast fashion та швидкоплинних трендів, надмірного споживання, промов на один сезон. Ми вважаємо, що кожна одиниця одягу має бути особливою, нести сенси та цінність – вона має бути частинкою душі, частинкою нас самих.

Незважаючи на те, що ми ще досить маленькі, ми щиро віримо в наш проект і робимо все, щоб якомога більше людей могли заглибитись у цю тему, розділити наші цінності та влюбитися у те, що, на нашу думку, є майбутнім сферою fashion.

Sustainability Talk: український сталий бренд одягу Voit-Фото 2

Звідки ви берете матеріали для створення своїх колекцій?

Для наших колекцій ми використовуємо дві категорії матеріалів: базу та вставки з вінтажу.

Вінтажні тканини це просто наше скарб, ті самі «речі з історією», про які я згадувала раніше, і які з дитинства так запали мені в душу. Їх передала мені бабуся. Вона всю життя пропрацювала на швейній фабриці, яка відшивала замовлення на ринок Західної Європи та Америки та тканини, відповідно, також отримувала звідти, – з того казкового закордону, де, так здавалося, було все. Після пошиття об'ємних замовлень залишалося багато матеріалів, які зазвичай знищувалися або ж вирушали на смітник. Однак (навіть у ті часи!) створення додаткових відходів було болючим для моєї бабусі і вона твердо вирішила зберігати залишки «про всяк випадок», «а вдруге знадобиться?».

І не помилилась! У день, коли я поділилася з нею ідеєю свого fashion-проекту, думками про екологічність та впевненість, що у своєму бренді я хочу мінімізувати відходи та використовувати вже наявні ресурси, вона показала мені свої «збереження». 

Вінтажні тканини, в які тепер маємо змогу вдихнути нову життя і досягти того сенсу, якого мені особисто так не вистачало у базових промовах. Ну і звичайно, базові тканини, з яких виготовляється основа наших колекцій. У більшості моделей ми використовуємо тенсел (ліоцел) який вважаємо своєю фішкою, і дуже ним пишаємось, адже зараз на ринку це один з найбільш технологічних та екологічних матеріалів, що вражає і своїм мінімальним впливом на навколишню среду, і споживацькими характеристиками. Також використовуємо хлопок.

 

Що найголовніше у роботі sustainable бренду?

На мою думку, в першу чергу треба об'єктивно оцінити рівень sustainability бренду і визначити в яких аспектах ще є місце для подальшого розвитку та покращення. Стійка мода включає в себе багато напрямків, у тому числі заботу про навколишнє середовище, справедливі умови праці, достойне ставлення до робітників і т.д. Тому особисто для нас важливо чітко розуміти, де ми можемо викластися на 100% і зробити продукт максимально етичним та відповідальним, а де ми ще не досягли того рівня і щось нам ще не під силу. І, звичайно, чесно та відкрито говорити про це зі своїми читачами/підписниками, залучати їх на «зелену» сторону та показувати як вони особисто можуть зробити свій маленький (але насправді такий великий) внесок у цей рух!

Наш бренд VOIT просуває напрямок slow fashion («повільна мода») на українському ринку. Шкіра з його складових дуже нам відгукується. Раціональне формування гардеробу, його функціональність (менше трендових і більше базових якісних промов), поєднання між собою в максимальному кількості варіацій, довготривала служба одягу, а також екологічний підхід, який виражений вибором тканин, які вироблені етично, або є матеріалами вторинної переробки.

Ми всім серцем хочемо і несемо ці ідеї у масі. Саме тому використовуємо вінтажні тканини, які не потребують їхнього нового продукування; саме тому звертаємось саме до висококваліфікованих виробництв, що знаходяться на території України, що дозволяє скоротити вуглецевий слід.

Все це може здаватися дрібничками, але ми віримо, що суть завжди ховається за деталями і, в комплексі, дає потужний поштовх та сенс. Ми, абсолютно так само, як і всі наші люди турбуємося про світ, в якому живемо. І вже не знаємо як інакше. 

Sustainability Talk: український сталий бренд одягу Voit-Фото 3

Як війна вплинула на вашу роботу? З якими труднощами довелося зустрітися?

Думаю, що в Україні немає людей чи бізнесів, яких би не зачепила війна. Ми не стали виключенням. Працювати складно і через морально-етичні, емоційні, і через фінансові причини.

Перші тижнів три ми просто застигли, думали про те, як зібратися докупи, вберегти свої життя та своїх рідних. Потім, як і багато бізнесів, почули заклики влади, що треба утриматися, треба тримати економічний фронт усіма силами так само, як і військовий з інформаційним. І ми твердо вирішили йти до кінця, не опускати руки і працювати далі – продовжили роботу над літнім дропом (до якого просто не могли не додати патріотичну модель), намагалися розрадити наших дівчаток та підтримати ЗСУ.

Постійно виникали труднощі у комунікаціях та вирішенні будь-яких питань, які вимагали присутності людей. Команда, працівники виробництв, з якими ми співпрацювали і вже мали напіврозроблену колекцію – роз'їхалися по Україні та за її межі. Відповідно, повернутись до відшиву літнього дропу ми змогли лише нещодавно. У нас навіть були моменти, коли дівчатка писали і дуже хотіли зробити замовлення, підтримати нас та економіку, але через активну фазу бойових дій на території Київської області, ми навіть не мали змоги дістатись до одягу фізично, через високий ризик опасності для власної життя.

Наразі комунікувати стало легше, ми повернулися до Києва, проте війна ще триває. Напруження, щорічне переживання за тих, хто під обстрілами, на передовій чи в полоні, залишається на високому рівні, економіка стагнує. Але ми впевнені: зараз Україна переживає історичний момент, після якого ми переродимося, станемо сильнішими, згуртованими та соціально відповідальнішими. Шкіра криза це поштовх до розвитку, стимул робити і досягати не завдяки чомусь, а попри труднощі! Тому ми працюємо, 10% від продажів донатимо на ЗСУ та віримо у победу!

Sustainability Talk: український сталий бренд одягу Voit-Фото 4

Як український споживач реагує на ваші sustainable капсули?

Більшість наших клієнток, звичайно, підтримують наші позиції та цінності, фанатіють від концепту та своєї причетності до такої великої думки. І залишаються з нами надовго. Ми досить часто отримуємо відгуки про те, як дівчата цінують одяг, покупок саме у нас, через його унікальність. Більшість моделей бренду представлена ​​в лімітованому обсязі, через обмежене наявність винтажних тканин, що створює додаткову цінність.

Однак є й дівчинки, для яких ключовим фактором є вигляд речі та висока якість. У будь-якому випадку, ми вдячні за можливість поширювати наші погляди, бути почутими, а також зробити наших клієнток трохи щасливішими. 

Чим ви надихаєтеся при створенні колекцій?

Мені здається творчих людей може надихнути будь-що. Будь-який елемент, предмет, пейзаж чи навіть емоція може побудувати в голові цілий образ, здогадайся лише перенести його на папір.

Особливо мене найбільше надихає архітектура. Одна з колекцій бренду створена саме на основі архітектурного стилю деконструктивізм, який просто вразив мене своїми формами, які мені так захотілося відтворити у своїй одязі.

У нашому новому літньому дропі «Be sunkissed» представлені костюми зі вільним зручним кроєм, що не обмежує рухи, та нестандартними вирізами, та синьо-жовті сорочки з винтажними вставками. Він натхненний великою жагою до свободи, життя, цінування кожної миті під світлими промінчиками сонця. У зв'язку з війною наш концепт набув нового, ще більшого сенсу.

 

Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І як можна змотивувати людей до цього?

Тяжко звести всіх людей до кількох причин, кожен з нас – особистість, яка має власні життєві принципи та мотиви. Але я спробую базуватись на власному досвіді. Здається, що свідоме споживання вимагає більших зусиль та години. Коли ти лише приходиш до цього і змінюєш свій життєвий уклад, це справді дається не без роботи над собою. 

Відсортувати мусор для його подальшої переробки, правильно доглядати одяг для його тривалішої служби, бути в постійному пошуку ініціатив та інформації. Це вимагає фокусування і такого собі бажання не погоджуватись на компромісі зі своїм нутром та ідеалам, яким ти вирішив слідувати.

Багато людей зупиняє фінансова сторона питання sustainability. Навіть одяг, виготовлений з перероблених матеріалів, коштує дорожче за звичайний мас-маркет через більш спеціалізований та вартісний підхід. І не кожна людина готова жертвувати своїми вигодами чи комфортом зараз заради якихось примарних результатів у майбутньому.

Читайте також: SUSTAINAIBLE GUIDE: МІЖСЕЗОННИЙ ГАРДЕРОБ: ЩО ЦЕ І ЯКІ УКРАЇНСЬКІ БРЕНДІ МОЖНА ДО НЬОГО ДОДАТИ

Ще одним аспектом є екологічна осознаність та доступність ресурсів, щоб цю екологічність наслідувати. Думаю, що просвітництво у плані sustainable development має бути поширене не лише на рівні приватних ініціатив, а ще й на рівні держави (у садочках, школі, на роботі). Також не вистачає інструментів, які люди можуть використати вже зараз. Наприклад, зараз у Києві функціонує ініціатива «Україна без сміття», яка приймає на переробку або спалювання широкий обсяг відходів. Але далеко не кожний чоловік готовий витратити годину на те, щоб перебрати свій мусор і вивезти його в одну точку міста. Інша справа якби прийом відходів здійснювався організовано і мав якомога більше локацій, у тому числі в регіонах.

Зараз свідоме споживання набирає обертів і ми щасливі бути причетними до цього процесу. Адже зі свого боку відчуваємо велику відповідальність і через свій голос – український slow fashion бренд VOIT – намагаємося поширювати більше інформації для осмислення та легкого переходу на «зелений бік», вдихати своїм прикладом.

Sustainability Talk: український сталий бренд одягу Voit-Фото 5

Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелений бік»?

До багатьох промов я почала ставитися більш відповідально: думаю не лише про теперішній момент, намагаюся планувати і передбачати частку всього, що потрапляє до моїх рук. Беру до уваги якість, упаковку, оцінюю строк служби, а також опції майбутньої переробки чи утилізації.

Крім цього, саме розуміння того, що я намагаюся просувати в цей світ більш свідоме споживання промов дуже надихає і мотивує не зупинятись, рухатись тільки вперед.

Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, щоб це було?

Забруднення та виснаження водних запасів. Це проблема, яка крає мені серце, адже без води жодна рослинка чи тваринка, жодна людина не проживе і тиждень. Над нею треба активно працювати, бо лише роздумувань вже вкрай недостатньо. Я б направила зусилля на створення та впровадження високотехнологічних систем очищення води, що дасть змогу захистити водний світ від загрязнення сміттям, а також створити умови для неодноразового використання цього ресурсу людьми.

Статті на тему