UA
RU

Sustainability Talk: український свідомий бренд JJSQUEE

Редагувати переклад

Все буде свідома Україна!

В межах редакційного Sustainability Talk ми говоримо про свідоме споживання і акцентуємо увагу на тому, що українські сталі бренди не зупинили своєї роботи, навіть під час війни. На цей раз хочемо познайомити вас з JJSQUEE , адже своїх героїв, що стоять на варті свідомого споживання варто знати в обличчя. Сьогодні говоримо із засновницею бренду Валерією Ястреб.

Sustainability Talk: український свідомий бренд JJSQUEE-Фото 1

Як народилася ідея створення бренду?

У 2017 році я була проджект-менеджером у ювелірному бренді. Вже тоді знала, що хочу займатися своєю справою та бути дизайнером одягу. Напрямок вибрала одразу — апсайклінг. Це було ще тоді, коли про нього знали та говорили далеко не всі.

Головне завдання було створити бренд з особливим одягом у лімітованій кількості або ж у єдиному екземплярі, використовуючи максимально екологічні матеріали. Так пройшли ще 3 роки планувань та мрій. Щодня я щось вигадувала, намагалася пошити різні клаптики між собою, створювала багато замальовок. Здається просто був не година на старт, бо створінь JJSQUEE у 2017 точно був би не таким, яким є сьогодні.

За цей період змінилося багато: від ескізів (спочатку це мав бути спортивний та вуличний одяг) до розуміння як вибудовувати внутрішні процеси бренду. У 2021 році я почала шукати не тільки швачку, а й свого чоловіка, який надалі візьме на собі все виробництво. Спроб було дуже багато, і після всіх невдалих (з тими, з ким я раніше працювала, навіть і не знали спочатку про це напрям) я знаходжу свою майстерню і трохи пізніше всю команду, яка зі мною від початку. Відтоді все почалося: перші образи на MFW, перші победи, факапи та життя бренду.

Sustainability Talk: український свідомий бренд JJSQUEE-Фото 2

Звідки ві берете матеріали для створення своїх колекцій?

Матеріали для створення колекцій ми знаходимо на стоках, ресейл-платформах, секонд-хендах та інших вторинних ринках. Також використовуємо різні залишки виробництв.

Що найголовніше у роботі сталого бренду?

Зберігати максимальну екологічність на всіх етапах виробництва, в першу чергу. І багато говорити про стійку моду з клієнтами, спонукати їх відповідально споживати будь-які ресурси. Наразі ми розвиваємо нові напрямки, щоб залучити якомога більше людей та донести їм, що апсайклінг — це справді круто, і що давно забута річ може стати новою, якщо додати трішки зусиль.

Як війна вплинула на вашу роботу? З якими труднощами довелося зустрітися?

2 місяці після початку війни бренд не функціонував. Не можна було створювати дизайни та думати про бізнес, коли біля тебе гинуть люди. Для нас це була година для переосмислення. Перший дроп під назвою «Nezlamni» був випущений у травні. Відтоді ми змінилися: сяючі стразові цепочки замінило домоткане полотно (у 50% знаходили залишки зі шлюбом, або обрізки), а перли — бахрома з вишитої тасьми. Ми зрозуміли, що маємо голосно говорити про Україну. Відроджувати українські мотиви на нашій одязі. Складнощі були лише з пошуком матеріалів та логістикою. В іншому — ми мали знайти в собі сили та йти далі, щоб допомагати хлопцям. Ще з початку війни я багато волонтерила, робила збори.

Sustainability Talk: український свідомий бренд JJSQUEE-Фото 3
 
Sustainability Talk: український свідомий бренд JJSQUEE-Фото 4

Як український споживач реагує на ваші сталого капсули?

Пам'ятаю лише 3 негативні реакції на те, що це не нова основа, в інших випадках — наші клієнти та їх відгуки безцінні, бо кожна розуміє, що на ній піджак не тільки з особливою історією, а ще й виготовлений з мінімальним використанням ресурсів.

Читайте також: Sustainability Talk: український свідомий бренд Hate Date

Чим ві надихаєтесь при створенні колекцій?

Мене надихають історії та жінки, мій внутрішній стан. А ще символізм, наші колоски, дизайн яких вигадали саме ми, а потім цю ідею підхопили інші бренді, бо здається вони вже всюди — добрий приклад. Для мене вони про красу, родючість та духовне багатство. Люблю, коли у всьому є потаємний сенс.

Sustainability Talk: український свідомий бренд JJSQUEE-Фото 5

Як ві вважаєте, як так важко перейти на відповідальне споживання? І як можна мотивувати людей до цього?

Здається в більшості випадків це культура виховання та відсутність масової інформації про те, як впливає не екологічний спосіб життя на навколишнє середовище. Якщо не виховувати собі, не навчатись та не вивчати проблеми, які нас оточують — буде важко перейти на свідоме споживання. 12.03.23 ми провели івент зі стилісткою Іреною Вінцюк, яка розповідала про модні тенденції та поєднання, втілили в життя наш перший майстер-клас зі створення броші «Колосок», яку кожна з учасниць робила сама: тепер готове прикраса буде сяяти на улюблених промовах, тим самим даючи нове дихання. Також додаємо функцію кастомізації клієнтського гардеробу, створення екологічного гардеробу за запитом клієнта та багато іншого.

Sustainability Talk: український свідомий бренд JJSQUEE-Фото 6

Фото з майстер-класу

чи змінилося ваше життя після переходу на «зелену сторону»?

Так, звісно. Я стала щасливішою! Тому що розумію, що мій маленький внесок у sustanaible fashion є! А те, що ми не тільки свідомо творимо речі, а ще й робимо цей світ красивішим, змушує радіти ще більше! Я дуже хочу, щоб всі задумалися над тим, щоб перейти на «зелений бік».

Sustainability Talk: український свідомий бренд JJSQUEE-Фото 7

Якбі вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, то щоб це було?

Я б запровадила використання натуральних та перероблених тканин «без відходів». Але тут більше питання до їх створення. Надіюсь на те, що скоро їх буде дуже багато! А зараз мрію, щоб хоча б бренди працювали з технологією «zero waste». Менше залишків виробництва дорівнює меншому забрудненню довкілля.

Статті на тему