UA
    RU

    Sustainability Talk: український upcycling бренд NÁKU

    Редагувати переклад

    Все буде свідома Україна!


    У межах редакционного Sustainable Talk, який ми говоримо про свідоме споживання, і це чудова новина, адже українські сталі бренди не зупинили своєї роботи, навіть під час війни. Тому ми хочемо познайомити вас з NÁKU, адже своїх героїв, що стоять на варті свідомого споживання варто знати в обличчя. Сьогодні говоримо із засновницею бренду Лілією Наку.

    Sustainability Talk: український upcycling бренд NÁKU-Фото 1


    Як народилася ідея створення бренду?

    Ідея створення бренду з'явилася зненацька. Сидячи в колі друзів, у затишному одеському дворі, ми спілкувалися на тему сучасної моди, яка для мене завжди була улюбленою, але в той же час мене стримували життєві переконання про безпеку довкілля. Я міркувала над своєю життєвою місією і мене завжди надихала культура Японії, яка поєднує у собі стиль мінімалізму та аскетизму. Я сама живу цими принципами, які знаходять відгук у повсякденній житті: купую вторинні речі, продаю свої непотрібні речі, сортую сміття, адже дивлячись на велику кількість промов у торгових центрах, стає зрозуміло, що з часом мода змінюється, а нереалізовані товари не находять свого призначення, і я завжди думала як дати своїм речам друге життя. Тому вирішила займатися апсайклінгом і ця ідея була чудовим поєднанням розумного споживання та моди.

    Оскільки я люблю сорочки, мій вибір упав саме на них і це було ідеальним поєднанням моїх цінностей із зародженням бренду. Міркуючи над тим, які матеріали будуть найвдалішими для мого проекту, одразу зосередилася на промовах вторинного споживання. Мені хотілося зробити їх якнайбільш привабливими та стильними, щоб привернути увагу споживачів. В той же час ми пішли до найближчого секонду хенду і вибрали кілька цікавих сорочок. 


    Sustainability Talk: український upcycling бренд NÁKU-Фото 2

    Звідки ви берете матеріали для створення своїх колекцій?

    Для моїх виробів я використовую тільки бавовняні сорочки із секонд хенду, провожу кілька щаблів очищення, використовуючи безфосфатні пральні засоби. Потім змінюю фасон сорочок, власноруч розмальовую фарбами та декорую іншими відрізками тканин і фурнітурою таким чином, щоб ці вироби личили кожному, незважаючи на статтю, вік та розмір.



    Що найголовніше у роботі sustainable бренду?

    У роботі sustainable бренду найголовніше це — знаходити вже раніше виготовлені матеріали, які можуть бути перероблені, наприклад: через вирощування нового хлопка страждає довкілля, тому що при його виготовленні в грунт попадає велика кількість різних хімічних речовин — пестицидів, хімічного удобрення, важких металів і т.п. .д. На мою думку, такий підхід може мінімізувати шкідливий вплив на довкілля.


    Sustainability Talk: український upcycling бренд NÁKU-Фото 3

    Як війна вплинула на вашу роботу? З якими труднощами довелося зустрітися?

    Чесно кажучи, з початком війни вся моя діяльність була припинена, але з плиною години я зрозуміла, що життя не повинно зупинятися і зараз розпочинаю новий етап розвитку свого бренду. У період припинення роботи у мене з'явилися нові ідеї для доповнення колекції та покращення виробництва.


    Читайте також: Як зміна клімату впливає на наше психічне здоров'я

    Як український споживач реагує на ваші sustainable капсули?

    Насправді, я не очікувала такого яскравого відгуку від людей та була приємно здивована, що українцям цікава тема апсайклінгу. Вона ще досить нова, споживач не звик, що апсайкл річ є унікальною, єдиною у своєму роді: адже використовується вторинна сировина і майже неможливо знайти дві однакові сорочки, тому споживачеві треба розуміти, якщо йому понравився дизайн однієї з моделей, наступна сорочка в тому ж дизайні буде відрізнятись. Та я думаю, що це великий плюс і дуже пишаюся тим, що можу запропонувати покупцеві справді унікальну річ, ще й до того ж переманити на зелений бік певне кількість людей. 

    Sustainability Talk: український upcycling бренд NÁKU-Фото 4

    Чим ви надихаєтеся при створенні колекцій?

    Натхнення до мене приходити в процесі, я імпровізую і тому не знаю яким буде кінцевий дизайн сорочки. Як я вже казала раніше — мені подобається східна культура, тому дизайн у цій колекції у стилі кімоно.

    Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І Як можна змотивувати людей до цього?

    На мою думку, більшість сучасних виробників піклуються не нашою средою, а своїми прибутками, досі використовуючи багато лишніх матеріалів. У планети ми беремо більше ресурсів, ніж нам потрібно, тому ми повинні поставити собі чіткі пріоритети і цілі, щоби відмовитися від використання лишніх промов. Потрібно створювати соціальну рекламу про свідоме споживання, запроваджувати уроки для підростаючого покоління. Держава повинна створювати сприятливі умови для легкого сортування та розумного споживання і мотивувати людей, можливо фінансово, наприклад, як у Німеччині (термінали для прийому пластику, скла, папіру, а також штрафи і т.д.). українських брендів робить велику річ — створює продукти із душею та думкою про майбутнє. І мені подобається бути серед цих брендів.

    Sustainability Talk: український upcycling бренд NÁKU-Фото 5

    Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелений бік»?

    Бажання берегти природу у мене завжди було десь у підсвідомості, але воно не відгукувалось у моїх діях. Одного дня я побачила контейнер для роздільного сортування відходів, і це було моїм першим кроком переходу на зелену зону. Так, перехід був нелегким, але якщо маєш на меті зберегти планету та контролюєш свої потреби і побут, то ти згодом перестаєш помічати ці незручності, і відчуваєш собі краще, бо ставши на свідомий шлях.

    Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, щоб це було?

    З моєї діяльності зрозуміло, що проблему, яку я хотіла б вирішити — це глобальне потепління. Планета у нас одна і важливо щоб люди вели собі свідомо щодо нашої середовища, бо ми залежимо один від одного. А ще від наших дій залежить частка тварин, бо в них немає вибору, адже вони страждають у першу чергу. Також ми повинні бути відповідальними за те, що ми залишимо майбутньому поколінню!

    Статті на тему