Sustainability Talk: етичний український косметичний бренд Crumb
Все буде свідома Україна!
В межах редакційного Sustainability Talk ми говоримо про свідоме споживання і акцентуємо увагу на тому, що українські сталі бренди не зупинили своєї роботи, навіть під час війни. На цей раз хочемо познайомити вас з Crumb, адже своїх героїв, що стоять на варті свідомого споживання варто знати в обличчя. Сьогодні говоримо із засновницями бренду Женею Лисенко та Сашею Крамбович.
Як народилась ідея створення бренду?
Саша: Я вже 9 років у косметевтиці – і з Женею нас точно звела доля. Спочатку ми працювали в консультаційному форматі над моїм попереднім б’юті-проєктом. Женя мала класний досвід в маркетингу і бізнесі, який гріх було не використати. В процесі роботи ми зрозуміли, що нам хочеться створити той бренд косметики, який буде відповідати нашому баченню турботи про шкіру в такому швидкому ритмі життя. Тому створення Crumb вже йшло цілком органічно. Для нас бренд про емоційну і фізичну насиченість, тому ми робимо ставку на соковиті кольори і аромати, яскраві пакування та звичайно класні формули.
Женя: Запуск бренду планували на початок року, але за збігом обставин він припав на початок повномасштабного. В лютому ми взяли паузу, аби прийняти рішення, як діяти далі. А вже в травні 2022 року сказали одна одній: «Потрібно запускатись» – і ще жодного разу не пожалкували. Ми робимо ставку на те, чого нам не вистачає найбільше: міксу турботи і яскравості. А коли бачимо відгуки клієнтів, розуміємо, що рухаємось правильним шляхом.
Розкажіть про ваше виробництво: звідки ви берете інгредієнти для створення своєї продукцї, упаковки?
Саша: Для нас якість – це основа з основ, тому в наших продуктах ми використовуємо тільки відібрані компоненти, які мають європейську сертифікацію. У нашому виробництві ми поєднуємо дві основні лінії: частину продукції ми виготовляємо власноруч в нашій лабораторії у Києві, а частину — на контрактних виробництвах, де маємо доступ до великих промислових машин. Такий підхід дозволяє нам забезпечити широкий асортимент продукції та використовувати оптимальні методи виробництва. Проте зараз справді важко працювати як з інгредієнтами, так і з упаковкою. Велику кількість компонентів ми беремо в наших постійних постачальників, проте є такі інгредієнти, які зникли з українського ринку. Тому нам доводиться прикладати немало зусиль, щоб знайти і доставити їх в Україну. Те саме стосується і тари.
Женя: Незважаючи на виклики, з якими ми зіштовхуємось, ми намагаємося знайти альтернативні шляхи та робити все можливе, щоб забезпечити якість та сталість нашої продукції. Це додаткові зусилля у пошуку нових постачальників, використанні альтернативних інгредієнтів та тари, а також постійне вдосконалення наших процесів. Ми прагнемо забезпечити нашим споживачам найвищий стандарт якості, одночасно забезпечуючи турботу про екологічну складову.
Читайте також: Sustainability Talk: свідомий бренд косметики sense education
Що найголовніше у роботі sustainable бренду?
Саша: Для нас основними принципами є усвідомленість та турбота про себе, інших людей і навколишнє середовище, а ще етичне ставлення до працівників та створення гідних умов праці. Ми намагаємось мінімізувати кількість пакування, бо не хочемо виробляти сміття і ховатись за яскравими обгортками. Ми свідомо відмовляємося від «коробки в коробці», адже у такої ідеї дуже коротке життя: з рук клієнта до контейнеру зі сміттям. Також під час пакування посилок ми максимально уникаємо пластик, а натомість додаємо екологічний кукурудзяний наповнювач, який після розпаковки коробки можна легко утилізувати — змити водою.
Як війна повливала на вашу роботу? З якими труднощами довелося зустрітися?
Женя: По-перше, більшість наших клієнтів знаходяться не в Україні або постійно мігрують, тому змінюється аудиторія — і ми постійно маємо працювати над залученням нової. По-друге, емоційне виснаження команди. Оскільки бренд молодий, то навіть під постійними загрозами ми працюємо над оптимізацією всіх аспектів 24/7. І третя проблема, з якою ми стикалися, — це обмежене постачання електроенергії. Пам’ятаю, як доводилось працювати в «нічну зміну» з 22:00 (за добу тільки в цей час давали світло), щоб відправити всі замовлення. Але ми впевнені, що за таких умов Crumb зростає в сто разів швидше, особливо за такої потужної підтримки клієнтів.
Чим ви надихаєтесь при створенні косметичних лінійок?
Женя: Одні з моїх задач в бренді – це візуал та комунікація, тому я говоритиму про свої джерела натхнення для цієї частини продукту. Мене наповнює архітектура, інтер’єри, їжа та природа. У житті та Pinterest мої дошки здебільшого за цими тематиками. Принципово не дивлюся візуали продуктів із категорії косметики, ніколи не знаєш, як спрацює підсвідомість. Вивчаю ресторани, галереї, готелі, а ще багато років вивчаю психологію – дуже допомагає при виборі ароматів, до речі.
Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І як можна змотивувати людей до цього?
Саша: Перехід до відповідального споживання може бути складним з кількох причин. По-перше, зручність та звичка. Багато людей звикли до зручності масового споживання, де товари швидкодоступні та недорогі. Перехід до відповідального споживання може вимагати більших зусиль, так як потрібно змінювати звички та переглядати свої покупки. По-друге, фінансові обмеження. Деякі товари можуть бути дорожчими в порівнянні з традиційними варіантами. Це може відлякувати людей, особливо тих, хто має обмежений бюджет.
Женя: Потрібно популяризувати знання про відповідальне споживання, його переваги для людей та навколишнього середовища. Як варіант, організовувати лекцій та тренінги, створювати ось такі матеріали. Також поважаємо бренди, які приділяють увагу цьому у своєму позиціонуванні та контенті. До того ж, показувати успішні приклади стійких брендів та історій успіху відповідальних споживачів. Це надихає та мотивує приєднатися відповідального споживання.