UA
RU

Дизайнери у війну: Лаша Мдінарадзе, GUDU

Редагувати переклад
Лаша Мдінарадзе, дизайнер та творчий директор GUDU згадує перший місяць війни як страшний сон. Але це ніяк не вплинуло на діяльність бренду. Ще у марті GUDU представили благодійну NFT-колекцію, а тиждень тому нову круїзну колекцію. Про роботу під гул снарядів, труднощі з якими сьогодні стикаються українські бренди та віру на краще.

GUDU 3

Дизайнер та творчий директор бренду Лаша Мдінарадзе згадує перший місяць війни як страшний сон: «З одного боку я не міг повірити, як у 21 столітті одна держава може напасти на іншу незалежну державу, а з іншого, розумів, що може. Я народився в Грузії і до 2016 року жив у Тбілісі, тому чудово знаю, що таке війна і як росія вміє розв'язувати конфлікти».

24 лютого я був дома на Подолі, як і багато хто прокинувся від звуків вибухів. Того ж дня ми з друзями зібралися у заміському будинку Юлії Костецької, співзасновниці GUDU, та почали думати, як діяти далі. Частина з нас вирішила їхати, а частина, зокрема я, залишилася під Києвом.

«У цьому будинку я і провів перший місяць війни, продовжує дизайнер. — Над нашими головами літали снаряди, сон постійно переривався від повітряних тривог, а єдиним спасінням стало малювання. Я постійно створював ескізи, які краще за будь-які слова характеризують емоційний стан у ті дні — від повного нерозуміння і розгубленості до оптимізму та віри у победу. Коли члени команди GUDU побачили ілюстрації, то запропонували створити на їх основі проект NFT. Ми назвали його «21 Days of Hope» та розмістили на головному маркетплейсі сучасного цифрового мистецтва – OPENSEA. Усі отримані кошти від продажу цих NFT-об'єктів ми передаємо на благодійність до організації Save The Children Ukraine.»

GUDU 111

"21 Days of Hope"

У перші тижні війни роботу бренду по суті було паралізовано — безпека співробітників була нашим пріоритетом, тому кожен приймав рішення чи залишатися в Україні чи їхати. «Ми закрили ательє, виплатили зарплати та почали думати, як діяти далі«, – розповідає Лаша Мдінарадзе.

Наразі дизайнер перебуває у Києві. Бренд відновив свою роботу та тиждень тому презентував круїзну колекцію 2022/23. Паралельно з цим бренд влаштував благодійний розпродаж архівів, щоб і таким чином допомогти країні. Устигли зняти лукбук до нової осінньо-зимової колекції, щоб сейл-команда могла вже укладати договори з баєрами наступного сезону, а цех усвідомив це зробити. «У зв'язку з воєнними діями всі процеси загальмуються, особливо логістика замовлень. До того ж, відчувається дефіцит у тканинах та фурнітурі. Усі ці нюанси потрібно враховувати під час побудови роботи«, - Говорити дизайнер.

GUDU

Війна – це руйнування, але при цьому вона мобілізує. Якщо хочеш вистояти – потрібно бути ще активнішим, ще поважнішим, ще ефективнішим.

Більшість українських дизайнерів зараз масово намагаються виходити на нові ринки. Міжнародні продажі допомагають зберегти команди, платити зарплати та налоги, допомагати армії та біженцям. «Коли внутрішній піт знижується, потрібно розширювати географію своєї присутності в інших країнах, тим більше світ сьогодні справді відкритий для нас. Наприклад, з початку травня ми відкрили новий собі ринок – Швецію. У стокгольмському універмазі NK зараз представлена ​​весняно-літня колекція GUDU, присвячена Київу. Я створював її понад півроку тому, але зараз вона звучить ще символічніше», — продовжує дизайнер.

Основні труднощі з якими сьогодні стикається бренд – це доступність матеріалів та логістика. Сьогодні, щоб доставити товар до Європи, оформлений за всіма правилами, це щонайменше дві тижні, іноді більше. Також не всі співробітники GUDU ще повернулися в Україну, багато хто з них живе в Київській області та добирання в ательє теж не завжди можливе. Проте команда намагається знаходити оптимальні рішення, щоби продовжувати працювати.

«Головна наша надія та мрія, щоб війна швидше закінчилася та перестали гинути люди. Ми ж працювали, працюємо та продовжуємо це робити на максимумі своїх можливостей. Упевнений, що за годину війни українська модна індустрія зробить якісний міжнародний ривок – сьогодні на нас дивуватися весь світ і цей час потрібно використовувати ефективно, щоб у майбутньому вже привертати увагу не лише фактом, що ми є Made in Ukraine, а й упізнаваним дизайном та якістю », - вважає Лаша Мдінарадзе.

Наш головний принцип роботи – робити максимум сьогодні, незалежно від стану навколо. Якщо ситуація буде дозволяти нам робити більше – будемо, якщо виникатимуть проблеми – вирішуватимемо їх у міру наступу. Ситуація сьогодні змінюється постійно – ніхто не може сказати, що буде завтра, тож треба бути ефективним саме в цей відрізок часу.

GUDU 2

GUDU RESORT 2022/23 collection

GUDU 26

Читайте також: SMALL TALK: МИТНИЦЯ FLOWEIRDY СТВОРЮЄ З ОБУТИ АРТ-ОБ'ЄКТІ. ПРО КОЛАБОРАЦІЮ ЗІ SLEEPER ТА ЗДАТНІСТЬ БАЧИТИ КРАСУ ДОВКОЛА.

Статті на тему