7 блоків на шляху до публічності: дослідження від відомого українського продюсера Олега Філишина на основі 10-річного досвіду
За свою вже понад 10-річну роботу по розвитку публічності підприємців Олег Філишин – продюсер, засновник продюсерського центру та спільноти публічних людей BRAND PEOPLE, ведучий експерт з питань розвитку особистого бренду та медійності в Україні виокремив найпоширеніші причини, що зупиняють експертів, підприємців від розвитку особистого бренду.
У своїй практиці Олег Філишин та його команда враховують кожну з них та працюють над їх усуненням індивідуально. Без усвідомлення цих блоків, можливість розвитку публічності та презентації себе в медіаполі зводиться до мінімуму.
Причина №1: психологічні блоки та стан людини
Протягом життя більшість з нас не вчили проявлятись та говорити про свої здібності чи таланти. Наслідок: цілий ряд блоків, що стримують розвиток особистості. Здавалось би доволі успішні у своїй справі люди не можуть виходити у публічне поле через психологічні проблеми.
«Як працює психіка людини, що стосується публічного прояву, наша команда побачила на прикладі одного з наших клієнтів, що залучав чималі інвестиції у масштабні національні проєкти, як от ТЦ Gulliver, Dream Town та інші. Проте його ім’я залишалось непоміченим. Він не давав інтерв’ю, не ходив на подкасти та не спілкувався з медіа саме через страх прояву», – ділиться Олег Філишин.
Публічний прояв експерта повинен стати частиною його ДНК. «У спільноті BRAND PEOPLE працює бренд-психолог, який допомагає нашим клієнтам долати та усувати негативні установки та блоки задля успішної реалізації стратегії з просування експерта у публічному просторі».
Причина №2: нерозуміння способів монетизації власних послуг/продуктів
«У багатьох експертів, що звертаються до BRAND PEOPLE, відсутнє бачення та розуміння шляхів монетизації та масштабування прибутку від їхньої діяльності. Тому питання розвитку публічності відкладається на невизначений час», – розказує Олег Філишин.
Правильне пакування продукту/послуги – крок, який потребує найретельнішого підходу, після чого формується стратегія його просування на ринку. Важливим аспектом цього є визначення цільової аудиторії, яка повинна помітити експерта та його пропозицію в інформаційному полі. «Найкраще отримує той, хто знаходиться у центрі уваги» – питання репутації та іміджу виходить на перший план, коли справа стосується приваблення потрібних клієнтів.
За словами відомого українського продюсера, конкретне ім’я вабить набагато більше, ніж логотип компанії. Розвиток довіри та позитивний зворотний зв’язок неминуче впливає на прибуток. Для прикладу, після виступу на заході, до експерта вже потенційно звернуться нові клієнти, які б ніколи про нього не дізнались, якби не цей публічний прояв.
Причина №3: нерозуміння свого шляху – стратегії розвитку
Чимало людей зупиняє саме відсутність довготривалого плану та усвідомлення кожного наступного кроку у розвитку свого прояву.
«Окрім того, стратегія може бути неправильно побудованою. Чимало підприємців не мають навичок для ведення соціальних мереж, чи часу, зрештою. А це те, що неможливо делегувати чи передати, хоч й рекомендації щодо цього чути з усіх джерел з просування. Проблема лиш у тому, що людині це буде не комфортно, та врешті вона це покине, якщо вважатиме надто енергозатратним».
Важливо знайти свої канали просування: для когось це можуть бути публічні виступи, інтерв’ю чи подкасти. Для інших це колаборації з лідерами думок, чи YouTube/Reels – необхідно підібрати індивідуально. Звісно, найефективнішим шляхом буде комплексне застосування усіх платформ, проте на початку шляху варто зосередитись на чомусь конкретному та відчути, що це приносить результат.
Причина №4: відсутність підтримки від професіоналів
«Мова про те, що навіть попри сформовану стратегію, у перших кроках її реалізації можуть виникнути труднощі. Якщо не буде підтримки зі сторони, то, скоріш за все, найменші проблеми почнуть демотивувати та зрештою не приведуть до правильного втілення плану», – ділиться засновник спільноти та продюсерського центру BRAND PEOPLE – Олег Філишин.
Найефективніший спосіб планування стратегії – формування бази, після чого “нашаровувати” кожен етап поступово, залежно від зовнішніх чи внутрішніх обставин. Тому, вважає експерт, необхідна думка зі сторони – наставник, який буде спостерігати за шляхом та давати зворотний зв’язок раніше, ніж виникне бажання зупинитись. За такої моделі взаємодії, шанси припуститися помилки чи опустити руки зводяться до мінімуму.
Причина №5: брак технічної допомоги
«Для комплексної реалізації стратегії з мінімальними блоками у роботі, підприємцям необхідна команда підрядників. Створення та реалізація контенту, як правило, не входять в число сильних сторін експертів, тому важливо делегувати ці задачі аби не втратити в якості та кількості. Саме тому у BRAND PEOPLE вже зібраний готовий перелік надійних підрядників, яких ми рекомендуємо клієнтам», – розказує Олег Філишин.
Причина №6: відсутність виходу на необхідні медіаджерела
Попри складене розуміння необхідних платформ для прояву, може виникнути складність у пошуку контактів для виходу на ці джерела. Як правило, нових гравців на ринку беруть неохоче, а самопросування може вилитись у коштовний проєкт. Так на допомогу приходить вже сформована база контактів.
«Ми надаємо своїм клієнтам доступ до сотень джерел (медіа, інфлуенсерів, авторів тематичних подкастів, радіо/телебачення тощо) у 20+ країнах світу, що значно полегшує їхній шлях просування, а також надаємо експертну підтримку у їхньому підборі», – розказує засновник BRAND PEOPLE.
Причина №7: неправильне оточення
«Неможливо стати багатим, ніколи не побувавши в їхньому оточенні, так і неможливо стати відомим залишаючись у своєму звичному колі людей. Необхідно шукати особистості, хто як і ви працюють над своєю публічністю. Як правило, у підприємців коло таких людей обмежене, проте важливе у роботі над власним розвитком у публічному полі», – ділиться Філишин.
Розвиток публічності потребує наполегливості, особливо, якщо цей шлях – перший досвід. Однак від суспільства частіше можна отримати несхвалення та скептицизм, що не додає оптимізму на початку шляху. Саме тому важливо заручитись підтримкою як наставників, так й тих, хто теж на цьому шляху.
«Усвідомлення результатів інших, можливість вчитися на їхніх помилках додає мотивації продовжувати рухатись у цьому напрямку. Розуміючи цей фактор ми створили спільноту BRAND PEOPLE задля підтримки експертів та підприємців, що звертаються до нас. Як наслідок, стали найбільшою спільнотою публічних людей в Україні», – розказує засновник BRAND PEOPLE Олег Філишин.
«Наразі ми створюємо преміальну комплексну програму по розвитку монетизації, впізнаваності та формування особистого бренду для підприємців BRAND PEOPLE FACTORY, яка направлена на усунення всіх вище перерахованих блоків наших клієнтів. В перелік можливостей програми входять: робота з психологом, ретельне опрацювання продукту, підтримка (у т.ч. технічна) на кожному з етапів розробленої стратегії, формування необхідного оточення протягом кількох місяців – все задля допомоги клієнтам у публічному просуванні. Наразі відсутні аналоги програми на ринку, адже ми забезпечуємо повний спектр послуг на основі багаторічних досліджень та роботи з чисельними підприємцями та експертами з найрізноманітніших сфер», – розповів Олег Філишин.
За деталями можна слідкувати на особистій сторінці Олега Філишина у соціальних мережах.
Фото: wuz / Unsplash, Todd Quackenbush / Unsplash, nrd / Unsplash, Олег Філишин