Український дизайнер Дмитро Кіфуляк та директор House Museum Еван Кертіс Чарльз Холл створили цифрову реконструкцію Художнього музею Куїнджі в Маріуполі. Проєкт вийшов 21 березня – у річницю російського авіаудару, який знищив музей.
Художній музей ім. Куїнджі було відкрито у 2010 році. Там зберігалися твори Івана Айвазовського, Тетяни Яблонської, Миколи Глущенка, Івана Марчука, Андрія Коцки.
Музей розміщався у будівлі 1902 року, збудованій у стилі північного модерну. Загалом там знаходилося понад 600 картин, 950 графічних робіт, 150 скульптур і 300 предметів декоративно-прикладного мистецтва. Директорка музею Тетяна Булі розповідає, що навіть зараз бачить картини перед очима, але їх нема:
“Картини втрачені безповоротно і назавжди. Це цілий культурний пласт, який загинув у вогні війни”.
Цифрова реконструкція Художнього музею Куїнджі в Маріуполі стала даниною пам’яті художнику Архипу Куїнджі, а також меморіалом архітектури міста та життів, які були втрачені під час війни. Реконструкцію робили по туристичним фотографіям, які змалювали і відтворили у віртуальному просторі. Потім на малюнку “зруйнували” відтворену будівлю і додали елементи з картин Куїнджі – річку Дніпро і місячне світло.
Роботу назвали за цитатою із Об’явлення Івана Богослова – “Ночі більше не буде”:
“І показав він мені чисту ріку живої води, ясну, мов кришталь, що випливала з престолу Бога й Агнця. Посеред його вулиці, і по цей бік і по той бік ріки дерево життя, що родить дванадцять раз плоди, кожного місяця приносячи плід свій. А листя дерев на вздоровлення народів. І жодного прокляття більше не буде. І буде в ньому Престол Бога та Агнця, а раби Його будуть служити Йому, і побачать лице Його, а Ймення Його на їхніх чолах. А ночі вже більше не буде, і не буде потреби в світлі світильника, ані в світлі сонця, бо освітлює їх Господь Бог, а вони царюватимуть вічні віки”. Об’явлення 22,1-5
За задумом авторів, ця назва символізує цифрове майбутнє для культурних цінностей, що зараз знаходяться під загрозою. Їхні віртуальні відтворення захищенні і завжди перебувають у світлі екрана.
Автор: Яна Панюшкіна
Фото: House Museum, Evan Curtis Charles Hall, Dmytro Kifuliak
Читайте також: ЯКИЙ ВИГЛЯД МАЮТЬ ДЕОКУПОВАНІ МІСТА УКРАЇНИ: НОВИЙ САЙТ ПОКАЗУЄ ЗРУЙНОВАНІ ОКУПАНТАМИ ВУЛИЦІ