Міністерство охорони здоров’я України опублікувало творчі вправи для дітей, які допоможуть побороти тривогу та стрес і збалансувати моральний стан.
Міністерство охорони здоров’я в межах впровадження Всеукраїнської програми ментального здоров’я “Ти як?” опублікувало творчі вправи для дітей, які допоможуть збалансувати моральний стан. Як зазначають спеціалісти, дітям важко розповідати про те, що вони відчувають. Натомість вони проявляють себе через гру або творчість. Батьки та інші близькі дорослі можуть допомогти дітям впоратися зі стресом і тривогами, займаючись з ними творчістю. Можна просто малювати, ліпити, клеїти, водночас обговорюючи з дитиною процес і результат. І в жодному разі не критикуючи дитину. Також в пригоді стануть творчі вправи.
Треба покласти долоню на аркуш паперу та обвести її. Ця вправа підійде для дітей молодшого шкільного віку та дошкільнят. Вправа допоможе дитині встановити свої кордони і заявити про себе. Коли обмальовуєш долоні, то ніби визначаеш свої кордони і свій простір, які під час війни порушуються.
Візьміть коробку і напишіть на ній слова “Банка тривог”. Запропонуйте дитині намалювати чи зліпити свої страхи, а потім викинути їх в коробку. Це допоможе позбутися тривог та страхів.
Запропонуйте дитині створити свій простір безпеки – намалювати його або створити колаж із вирізок. Нехай дитина промалює або зробить його детально, з предметами та героями. А далі – нехай уявить, що вона перебуває в цьому просторі, і опише його вам. Запитайте в дитини, які запахи та звуки є у її безпечному просторі, як вона там почувається.
Намалюйте разом із дитиною власний герб. Нехай дитина вибере картинку для нього і слова, які стануть її девізом. Ця вправа дає відчуття впевненості та сили.
В цій вправі треба намалювати коло, а всередині нього – все, що підтримує, допомагає, додає сили, дарує радість дитині. Це можуть бути люди, домашні улюбленці, іграшки, предмети, книжки, мультфільми, пісні тощо.
Запропонуйте дитині написати таємний лист. Цей лист може призначатися будь-кому – майбутньому собі або собі в минулому, комусь, за ким дитина сумує. Не вимагайте від дитини показати цей лист.
Запропонуйте дитині намалювати або розповісти казку. В цій вправі є одна умова – казка має бути зі щасливим закінченням. Треба вигадати головного героя, його шлях, перешкоди на цьому шляху та спосіб подалання перешкод, помічників героя. У кінці головний герой обов’язково має подолати всі перешкоди, перемогти всіх ворогів і досягти своєї мети. Коли дитина вигадує казку й розповідає її, вона ідентифікує себе з головним героєм. Таким чином отримує сили та інші якості цього героя. І водночас стає сильнішою за свої переживання та травматичний досвід.
Автор: Яна Панюшкіна
Фото: Crystal de Passillé-Chabot / Unsplash
Читайте також: ПАНІЧНІ АТАКИ: ЯК ВПОРАТИСЯ САМОМУ І ДОПОМОГТИ ДИТИНІ