Дебютні колекції: з чого починали найвідоміші бренди
Перші роботи часто бувають скромними, проте саме вони стали поворотними моментами в історії моди. Задали тон майбутнім десятиліттям. Вони не лише закріпили стиль і філософію кожного Модного дому. Започаткували нові епохи в індустрії.
Gucci
З дня свого заснування Модний дім “Gucci” пройшов шлях від маленького магазину сумок на тихій вуличці Флоренції до одного з найвідоміших символів італійської майстерності. У 1981 році Gucci провів свій перший показ прет-а-порте у Палаццо Пітті, Флоренція. Колекція була натхненна фірмовим принтом “Flora”. Стала важливим етапом на шляху до глобального визнання бренду.
Prada
Свій шлях італійський бренд “Prada” починав з виробництва шкіряних виробів. Проте в середині 70-х років Міучча Прада зі своїм чоловіком Патріціо Бертеллі починають будувати нову еру Модного дому. У 1988 році на Тижні моди в Мілані було представлено дебютну осінньо-зимову колекцію. Натхненну шкільною формою та гардеробом дизайнерки. Сукні із заниженими таліями та вузькими поясами поєднували сексуальність і витонченість з простотою. Чисті лінії та поєднання чорних і коричневих відтінків визначили новий стиль бренду.
Згодом Prada представила першу чоловічу колекцію. Вона, як і жіноча прет-а-порте, відзначалася монохромними образами та нейтральною палітрою, що стало відповіддю на яскравий максималізм 80-х.
Chanel
Chanel відкрила свій перший магазин у Парижі на Рю Камбон. Спочатку це був магазин капелюхів. Він швидко став популярним серед європейських актрис завдяки простому й елегантному стилю Коко Шанель. У 1923 році вона представила твідовий піджак. Він став культовим елементом Модного дому. З традиційної тканини чоловічого костюма, дизайнерка представила перший варіант жіночого жакета. Справжнє визнання витвір отримав тільки після Другої світової війни. Повернувшись у новій кутюрній колекції, жакет без коміра та завужена спідниця стали ідеальним варіантом для жінок, які прагнули побудувати кар’єру у повоєнному світі. У 1978 році, після багатьох років виключно колекцій от кутюр, Chanel представив свою першу лінію готового одягу, яка значно розширила популярність бренду по всьому світу.
Yves Saint Laurent
У 1966 році Ів Сен-Лоран винайшов костюм-смокінг “Le Smoking”, який змінив уявлення про жіночі силуети в одязі. Згодом кутюр’є пішов на ризик та відкрив найперший бутик готового одягу під назвою «Saint Laurent Rive Gauche». Це був революційний крок, який змінив світ моди, пропонуючи стильну і доступну дизайнерську одежу. Бутик став епіцентром паризької молодіжної культури, де клієнти могли створювати власні комбінації одягу, що зробило магазин унікальним для того часу.
Christian Dior
Крістіан Діор закріпив свою репутацію одного з найвпливовіших дизайнерів 20 століття після показу дебютної колекції в 1947 році. Головна редакторка Harper’s Bazaar Кармел Сноу охрестила колекцію як «New Look». Адже після років суворої військової уніформи, Діор запропонував не просто новий стиль, а новий погляд на моду. Колекція стала революційною: округлі плечі, вузька талія та пишні спідниці, що підкреслювали жіночність і розкіш. New Look швидко здобув прихильність серед зірок Голлівуду і європейської аристократії. Наступного року у Нью-Йорку відкрився бутик “Christian Dior” на П’ятій авеню з ексклюзивною колекцією розкішного одягу та аксесуарів.
Giorgio Armani
У 1974 році італійський модельєр Джорджо Армані вперше представив колекцію під своїм ім’ям і вона відразу повністю змінила погляди на чоловічу моду. М’який підхід до крою, легкі силуети без підплічників у піджаку, нейтральні кольори зробили одяг комфортнішим, але не менш стильним. Того ж року дизайнер розпочав співпрацю з Голлівудом. У його оновлених костюмах можна побачити Річарда Гіра, який грав привабливого спокусника у фільмі “Американський жиголо”.
Loewe
Історія цього бренду почалася майже два сторіччя тому. Loewe здобув популярність завдяки своїм шкіряним виробам, які стали символом розкоші та отримали прихильність іспанської корони. Для розробки дебютної колекції працювали тоді ще дизайнери-початківці, але відомі на сьогодні як генії Карл Лагерфельд, Джорджо Армані та Лаура Біаджотті. Перша прет-а-порте колекція і перший в історії бренду показ мод були представлені в 1960-х роках у Мадриді. Ці дві події допомогли бренду прославитися не тільки шкіряними виробами й аксесуарами, а й закріпити статус найрозкішнішого Дому моди в Іспанії.
Miu Miu
Заснований в середині 1990-х бренд “Miu Miu” став справжнім майданчиком для втілення найдивніших та найсміливіших ідей Міуччі Прада. Відомий своїми авангардними та сміливими стилями, компанія привернула увагу завдяки колекції з прерійними мотивами. Її було представлено в 1993 році, вона включала замшеві куртки вершниць з бахромою та клаптикові спідниці. Починаючи з 1994 року, бренд демонстрував свої колекції у Нью-Йорку протягом трьох сезонів.
Alexander McQueen
Покійний Александр Макквін, один із найбільших британських дизайнерів, здобув визнання завдяки своїм незвичайним та провокативним колекціям. За 20 років кар’єри він розробив близько 36 лінійок жіночого одягу. Перша його колекція «Jack the Ripper Stalks His Victims» була представлена в 1992 році на Лондонському тижні моди. Вона стала дипломною роботою Макквіна в Central Saint Martins і була натхненна жертвами Джека-Різника, з естетичним акцентом на вікторіанську еротику. Колекція була настільки дивовижною, що редакторка Ізабелла Блоу вирішила придбати її повністю, ставши пізніше другом і музою Макквіна.
Авторка Маргарита Якимович