Модна економіка: скільки насправді коштує фешн?
Завершилася низка весняно-літніх показів «великої четвірки» — відгриміли Тижні моди в Нью-Йорку, Лондоні, Мілані та Парижі. Тепер ми знаємо, які тенденції претендують на звання головних у майбутньому спекотному сезоні. А от який бюджет дизайнери витрачають на організацію ефектних фешн-шоу — розповімо далі!
За показами модних дизайнерів насправді ховається цікавий та не такий вже простий світ. Аби ми побачили 10-хвилинне захоплююче шоу, потрібні місяці підготовки, безперервні примірки, та продумана до деталей організація. Згадаймо нещодавнє шоу Coperni в Діснейленді!
Дизайнери та будинки моди витрачають шалені гроші, намагаючись виділитися з натовпу, підвищити впізнаваність свого бренду в індустрії. І звісно ж, залучити нових клієнтів та покупців. І якщо для відомих брендів, це підтвердження статусу, то для молодих марок — чудовий спосіб заявити про себе.
Згідно зі звітом McKinsey & Co. у середньому 10-15-хвилинний показ мод може коштувати від 200 тисяч до 1 мільйона доларів США. Наприклад, у 2011 році осіннє шоу Марка Джейкобса коштувало рівно 1 мільйон доларів. Або 1750 доларів в секунду. Круїзне шоу Chanel 2014, яке відбулося в Дубай, коштувало 1,4 мільйона доларів. А Victoria’s Secret у листопаді 2016 року витратили на організацію заходу 26,7 мільйона доларів.
Але ж які статті впливають на вартість шоу? Перше, і найскладніше, — це вибрати та орендувати локацію. Дуже часто, щоб мати можливість зарезервувати її, брендам доводиться вносити орендну плату за рік до дня показу. З кожним подіумом бренди шукають все більш оригінальні та ексклюзивні місця для презентації своїх колекцій. Серед найзнаковіших показів — шоу високої моди Chanel осінь-зима 2017 біля підніжжя Ейфелевої вежі. Або ж показ мод Louis Vuitton Cruise 2020 у Центрі польотів TWA в аеропорту Джона Ф. Кеннеді у Нью-Йорку.
Далі йде продакшн. За нього відповідає продюсер, продюсерська компанія або менеджер проєкту. Він повинен стежити за усією організацією та залученими людьми. Часто продюсер також допомагає вибрати відповідну локацію та розробити сет-дизайн.
Наступним кроком є кастинг моделей та реклама. Тут все залежить від професіоналізму та популярності запрошених манекенниць, стилістів та піарників. Додамо до них освітлення, звук, розміщення, харчування тощо.
Свій перелік витрат, яких довелося зазнати під час Тижня моди в Нью-Йорку наводить американський дизайнер Крістіан Сіріано:
- $40 000-$60 000 — гонорари моделей;
- $20 000-$50 000 — оренда локації;
- $10 000-$40 000 — витрати на освітлення;
- $5000-$10 000 — музичний супровід;
- $20 000-$30 000 — витрати на продакшн;
- $5000-$10 000 — організація розміщення гостей;
- $20 000-$100 000 — постановка шоу;
- $2000-$5000 — кейтеринг;
- $5000-$7000 — оренда машин, включаючи транспорт для команди та VIP-гостей;
- $0 — спонсорські послуги візажистів, перукарів та нейл-майстрів.
Всього — від 125 до 312 тисяч доларів.
А от українському бренду BEVZA показ в межах Тижня моди у Нью-Йорку обійшовся приблизно у 200 тисяч доларів. У цю суму ввійшли: оренда приміщення — від $15 000 до $60 000, стилізація — близько $8 000 за день, PR — від $5 000 до $15 000, продакшн — від $10 000 до $20 000, робота моделей — $150-$200 кожна.
Загалом, ці витрати можуть змінюватися від сезону до сезону. Або ж в залежності від індивідуальних домовленостей зі співорганізаторами, спонсорами та партнерами заходу.
Фото: Valentino
Читайте також: Must-have сезону: як вибрати ідеальне пальто на осінь 2024