Sustainability Talk: український сталий бренд одягу та аксесуарів Slow.Ly
Все буде свідома Україна!
В межах редакційного Sustainable Talk ми говоримо про свідоме споживання і акцентуємо увагу на тому, що українські сталі бренди не зупинили своєї роботи, навіть під час війни. На цей раз хочемо познайомити вас з Slow.Ly , адже своїх героїв, що стоять на варті свідомого споживання варто знати в обличчя. Сьогодні говоримо із засновником бренду Олесем Москальчуком.
Slow.Ly — це бренд одягу та аксесуарів, що дбає про комфорт та природу. Їхня основна діяльяність — це апсайкл. Бренд створює сумки з супер нестандартних та водночас технологічних матеріалів — залишків тканин на виробництві парапланів та малих суден, з парашутів, кайт-куполів, вітрил та іншого.
Як народилась ідея створення бренду?
Загалом, здавна займалися туристичним одягом. Мали свій магазинчик в центрі Львова, де продавався різноманітний стоковий одяг для активного відпочинку. Саме так з’явилась любов до різноманітних матеріалів — нестандратних та технологічних. Згодом зрозуміли, що в подальшому буде цікаво розвивати свій особистий бренд, просувати і займатися власноствореним продуктом. І так все почалося. Мікс думок щодо екологічності бренду, чого зараз вимагає сучасність, і любов до матеріалів створила ідею щодо створення виробів за допомогою апсайклу. Бачили круті проекти з Європи та світу, якими надихнулися і вирішили спробувати себе в цьому. Перші матеріали, які нам попалися — це залишки опісля виробництва парапланів, ми з командою створили перші 3 види сумок і все понеслося. Тепер ми співпрацюємо з різноманітними виробництвами — малих суден, вантажних строп, вітрил, кайт серфів і ще багато іншого.
Звідки ви берете матеріали для створення своїх колекцій?
На даний момент ми співпрацюємо лише з українськими виробництвами, але вже давно в планах побудувати співпрацю з європейськими та брендами зі всього світу. Першими нашими партнерами стали 2 різних виробництва парапланів — надіслали нам коробки, повні обрізків тонкого, хрусткого і напіпрозорого матеріалу. Це стало нашою візитною карточкою, оскільки виробів з цього матеріалу ми пошили найбільше. Так, ми кожних два тижні отримуємо коробочки, сортуємо по кольорах і розмірах, а далі відправляємо на виробництво. Подальша праця з таким матеріалом доволі клопітка, оскільки кожна частина сумки кроїться вручну, прасується, підбирається по формі й за розміром.
Також ми періодично отримуємо коробчки з виробництва малих суден — це цупкий, грубий матеріал ПВХ, з якого шиють надувні човни, каяки та інше. Дану тканину ми використовуємо на різноманітні вставки, а також обкладинки блокнотів. Єдина спільна риса для всіх матеріалів — це різної неправильної форми куски, зачасту малих розмірів, відповідно під великі вироби потрібно складати частинки до купи. Також останнім часом вишуковуємо різноманітні вінтажні парашути — гальмівні, для стрибків та інші. Тут специфіка зовсім інакша, оскільки є велике полотно матеріалу, яке можна кроїти як заманеться й підбирати відповідні патерни, набір кольорів та інше.
Що найголовніше у роботі sustainable бренду?
На нашу думку, це подача. Все залежить від того, як ви подасте себе у всіх напрямках роботи. По-перше, все виробництво значно ускладнюється, відповідно треба шукати людей, які цінують ідею, підхід і готові брати такі вироби в роботу. Оскільки ми не маємо власного виробнцитва, часто, важко людям подати, пояснити навіщо це робити, в чому ідея, чому їм також має бути цікаво бавитися в такий конструктор і збирати шматочки до купи для створення чогось цікавого. По-друге, це вже згодом, коли готовий виріб, подати клієнту в чому цінність такого виробу, показати процес та пояснити ідею. Також часто потрібно захищати наші матеріали. В нас вони нестандартні, легкі й переважно тоненькі, а люди завжди хочуть щось цупке, потужне, щоб носилося щодня і протягом наступних 10 років.
Цікавим досвідом є також те, якщо ви обираєте sustainable напрямок, то і у всіх деталях потрібно старатися відповідати неписаним стандартам. Так ми вирішили, що завжди готові безкоштовно відремонтувати виріб, не залежно від причини пошкодження. Стараємося покращувати наше упакування, щоб людина опісля отримання викидала якнайменше деталей — тому зараз відправляємо в нейлонових мішечках, де вшита інформаційна бірка.
Як війна повпливала на вашу роботу? З якими труднощами довелося зустрітися?
Після 24-го лютого, ми були в підвішеному стані, але вирішили, що мусимо долучатися до загального спротиву з використанням своїх вмінь та ресурсів. Тому ми зібрали всі наявні у нас темні матеріали, розробили лекала для пошиття аптечок, організували збір коштів і так пошили приблизно 2000 штук і передали волонтерам.
Згодом вирішили трішки змінити наш тип волонтерства і випустили декілька лімітованих колекцій, кошти з яких передали на різноманітні волонтерські організації.
Загалом війна змінила ставлення до ведення бізнесу. Ми вирішили робити значно менші, лімітованіші колекції, не тримати великі запаси та працювати максимально онлайн. Так ми зберігаємо гнучкість, легше пристосуватися до різноманітних змін та ситуацій. Також вирішили співпрацювати з маленькими виробництва, і навіть швидше з поодинокими швеями, що також дало можливість підтримувати і надавати роботу людям, які втратили попереднє місце праці через повномасштабну війну.
Ми знаходимося у Львові, відповідно особливих труднощів не було, більше турбував психологічний тиск, який не сприяв до розвитку та реалізації ідей.
Як український споживач реагує на ваші sustainable капсули?
Люди часто тішаться з наших матеріалів, часто не до кінця розуміють що ж це таке, з чого зроблена та чи інша сумка, дивуються, що з цього щось можна було зробити. Буває, що й трішки зляться через шурхітливість наших сумочок, чи прозорість (такі характеристики мають матеріали з виробництва парапланів). Емоції дуже різні — кожна ідея, колір, структура викликає в людини свої асоціації та думки, що змушує задуматися, трішки грунтовніше розглянути кожну деталь. На даний момент це однозначно плюс, коли в бренді закладена еко-ідея — люди більш прихильні до ваших продуктів, розуміють, що ви робите щось хороше і корисне, відповідно завжди раді взяти участь в різноманітних процесах, поділитися думками та дати якісні відгуки.
Читайте також: Sustainability Talk: український сталий бренд свічок Rekava
Чим ви надихаєтесь при створенні колекцій?
Зазвичай ми надихаємося роботами та виробами європейських та азіатських апсайкл брендів. Це відкриває нам простір для роздумів — чи можна в Україні знайти подібні матеріали, чи на виробництві візьмуться за реалізацію такої ідеї, як створити таку ж якісну і цікаву річ. Інстаграм, Пінтерест — це основі джерала нашого натхнення.
Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І Як можна змотивувати людей до цього?
На нашу думку, важко, оскільки відповідальше споживацтво — це грунтовний аналіз кожної дії, яку ви виконуєте. Відповідно нам не хочеться кожну річ аж так обдумувати, аналізувати, вичитувати, чи даний бренд екологічний, чи не тестується він на тваринах, чи не використовує дешевої робочої сили в країнах третього світу. Тому вартує починати з дуже-дуже маленьких кроків, які згодом переводити в рутину, а тоді братися до наступної справи. Так це не стане занадто обтяжливо, і ми не кинемося цієї справи в перший тиждень.
Як ми бачимо, зараз людям цікаво, презентабельно купляти в еко-брендів, це своя особлива негласна спільнота, до якої ви починаєте належати, а це ще одна перевага — вас поважають за те, чим ви користуєтеся.
Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелену сторону»?
Ми відразу створили бренд і почали на “зеленій стороні”, бо це сучасно, цікаво, це нові виклили, які ви долаєте щодня, це тим, чим ви можете похвалитися. І для себе приємно, і клієнти це цінують, і нові люди починаються цікавиться, відповідно так кожен маленькими кроками рухається в позитивному напрямку. Купуючи апсайкл сумку, то й в магазині вже доведеться не брати пластикових пакетиків, а там і вдома почнеш сортувати сміття, перестанеш необдумано скуповувати щось на розпродажах — от ти й став тим самим фрік, на “зеленій стороні”.
Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, то щоб це було?
Мабуть, ми б обрали всесвітній перехід на альтернативні джерела енергії. Ми віримо, що за цим майбутнє, і в нашій країні ми дуже швидко й комплексно будемо розвиватися в цьому напрямку!