Small Talk: Наталія Гергелюк, засновниця бренду GAPTUVALNYA про створення піджаку з шкіри з міцелію
Український бренд GAPTUVALNYA представив піджак з міцелію під назвою «ВІХА» в рамках Ukrainian Design and Innovation Week. Засновниця бренду Наталія Гергелюк розповіла про те як зважилася на сміливе рішення та що саме її на це надихнуло.
Наталія, як ви зважилися на fashion-експеримент? Для багатьох бренд Gaptuvalnya — в першу чергу, про збереження традицій.
Коли засновниця стартапу, який вирощує шкіру з міцелію, сказала мені, що в неї вже з’явилися потужності, щоб виростити таку кількість шкіри, з якої можна буде зробити щось більше, ніж гаманець – я погодилася одразу! Навіть не думала, як ми потім будемо це вмонтовувати в ДНК бренду Gaptuvalnya. (Сміється.) Тому що це дійсно суперінноваційно та супермодно. Не в сенсі трендів, а саме актуальності. А ще мене захопила ідея того, що даний продукт повністю made in Ukraine. Бо переважна більшість наших виробів створено з імпортних тканин.
У моделі невипадкова назва «Віха»?
Для мене слово «віхи» значить «мудрість поколінь». Віхами називали позначки, якими люди позначали собі шлях, аби знайти дорогу додому. Це метафора. Піджак «Віха» — інноваційна річ. Він виготовлений з мікошкіри. Матеріалу на основі грибного міцелію, який є екологічно чистою альтернативою тваринній шкірі. А непримітна вишивка, яка його прикрашає це і є віха. Нагадування, що де б ми не опинилися в майбутньому, кожний має «віху», яка допоможе знайти шлях додому.
Піджак «Віха» — не єдина «інноваційна» річ у вашому гардеробі?
Насправді, перша і поки єдина! (Усміхається.)
І які плюси і мінуси у носінні таких речей?
Шкіра з міцелію має ті самі властивості, що і звичайна шкіра. Вона проходить обробку пресом, фарбуванням. І це надає речі більшої щільності та міцності. А ще цей матеріал повністю відповідає принципам сталого розвитку. Бо для вирощення одного погонного метра мікошкіри потрібно лише 5 літрів води. Відслуживши своє, річ з шкіри міцелію повністю розкладається, а не залишає шкідливих для довкілля речовин.
Плануєте розширяти лінійку?
Наразі у нас в асортименті два вироби – ремені та піджаки. Звичайно, я хотіла б його розширити. Наприклад, створити сумочку, яка змогла задовольнити всі потреби жінки-бізнеследі. Але тут важливо враховувати не лише мої дизайнерські амбіції, але й виробничі спроможності. (Усміхається.) Наразі, щоб вирости тканину на один піджак потрібно 60 днів. Тобто це досить довготривалий процес.
Що б ви назвали вашими «гардеробними віхами»?
Знаєте, хтось мріє про Cartier та Chopard, а я довго мріяла про баламути. Виготовлені з перламутру. Напередодні повномасштабного вторгнення моя мрія здійснилася. Коли я складала свою «тривожну» валізу, то, в першу чергу, поклала до неї баламути. В другу, вироби Gaptuvalnya. Я дуже люблю одяг, який я створюю. Часто ношу його. Для мене він не є суто обрядовим чи урочистим. Але однозначно – є «віхою».
Фото: архів Наталії Гергелюк
Читайте також: ПРО ЩО ЖІНКА МОВЧИТЬ: АННА ШВЕДОВА, ЗАСНОВНИЦЯ БРЕНДУ BAZHANE