UA
RU

Girl power: інтерв'ю з Лерою Бородіною

Редагувати переклад
Дівчина, яка знає, як полегшити та зробити красивішим життя прекрасної половини людства, побудувати успішний бізнес в Україні та за її межами та створювати проекти, учасниками яких мріють стати всі дівчатка нашої країни.


Girl power: інтерв'ю з Лерою Бородіною-Фото 1

Лера Бородіна — засновниця сервісу оренди суконь Oh My Look!, співзасновниця G.Bar та концепт-стора SO DODO в інтерв'ю для Marie Claire відверто розповіла про свої невдачі, ставлення до грошей, натхнення та, звичайно ж, про запуск нових проектів у найближчому майбутньому .

— Лера, багато хто знає історію про те, як виникла ідея створити сервіс оренди суконь Oh My Look!

— Так, я вже навіть жартую з цього приводу, що настав час придумати нову історію. Наприклад, я знайшла на березі пляшку із запискою і ось тоді мене осінило (сміється).

— А насправді що було першим: особистий бренд Лера Бородіна чи проект Oh My Look!?

- Цікаве питання. Останнім часом мене запрошують розповідати про особистий бренд. Парадоксально, але я ним ніколи не займалася, і коли почала аналізувати свій особистий бренд, то зрозуміла, що, за ідеєю, все робила неправильно. Звичайно, спочатку був Oh My Look!

У мене ніколи не було особистих амбіцій виростити у собі “зірку”. Я рано почала працювати у шоу-бізнесі та спілкувалася з багатьма цікавими людьми. Вже тоді зрозуміла, що все найцікавіше відбувається за лаштунками, а не на сцені. Справжню владу мають не зірки, а продюсери, які все вигадують. Історія продюсування мене дуже надихала. Улюблена робота – сидіти у кімнаті та щось вигадувати, обговорювати, планувати, розробляти стратегії.

Особистий бренд з'явився разом із Oh My Look! просто тому, що я створювала сервіс, якого не існувало в країні, і тема була слизькою. Але я чітко розуміла, хто цільова цього проекту – це насамперед я. Якщо мені ідея незрозуміла, то, швидше за все, її ніхто не зрозуміє; якщо не подобається – 100% це буде незручно для всіх. Я цільова всіх своїх проектів. Тому що я звичайнісінька середньостатистична дівчина.

Все робилося інтуїтивно. До створення Oh My Look! я багато працювала в маркетингу та піарі, і, звичайно ж, мені цей досвід допоміг. Але я зовсім нічого не знала про фінансову складову та менеджмент. І досі ще вчуся.

Коли створювала сервіс, мені абсолютно очевидно було те, що у цього бренду має бути особа, що говорить. Я як клієнт хотіла б знати, хто стоїть за цим бізнесом і чи можна цій людині довіряти. Щоб люди мали можливість особисто написати і розповісти мені про свій досвід користування послугами сервісів. Я досі отримую купу повідомлень, позитивних відгуків (іноді не дуже) про нашу роботу і завжди ними займаюся особисто. Коли людина знайшла мене й у собі сили, щоб написати – це дорогого варте. Я дуже їм за це вдячна.

Читайте також: 5 TED-ЛЕКЦІЙ ПРО БІЗНЕС, УСПІХ І ДОСЯГНЕННЯ ЦІЛІ

Girl power: інтерв'ю з Лерою Бородіною-Фото 2

— Зараз користуєшся послугами своїх сервісів?

— Ось сьогодні, наприклад, я скористалася послугами G.Bar. Мені хотілося б користуватися послугами сервісу оренди суконь Oh My Look! частіше, ніж я роблю це зараз. Просто тому, що подій у моєму житті, куди можна надіти щось особливе, не так багато. Мій день починається на роботі і тут же закінчується.

Пам'ятаю, коли мені було 14 років, я побувала на першому показі (це був показ Лілії Пустовіт). Стояла десь у 74 ряду і думала: "Господи, хто ці "святі люди", які сидять у першому ряду та їх фотографують?" "Я хочу все життя ходити на ці покази", - сказала про себе 14-річна Лера. А зараз мене запрошують на всі фешн-заходи, вечірки, і я така вдячна їм за це, але коли приходить призначений день – у мене купа роботи та розписані плани до 2024 року. Я, правда, хочу піти, але у пріоритеті у мене – робота та сім'я.

- Ти часто кажеш в інтерв'ю, що "несистемна людина". Але в мене склалося враження, що у тебе все по поличках, і ти вже знаєш свої плани на найближчі 7 років.

— Ок, можливо, я й системна людина, але ця риса закопана десь глибоко і я розкопую її щодня. Звичайно, ми маємо спільну стратегію розвитку бізнесу, але вона регулярно переглядається. Я вважаю, що вірно саме так.

Днями зустрічалися із керівником відділу запуску нових проектів обговорити плани на найближче майбутнє. І це, відверто кажучи, - "пекельне пекло". По-перше, Женя (керівник відділу запуску нових проектів, прим.ред.) займається будовами всіх G.Bar у різних країнах: зараз це Братислава, Варшава, Бішкек та 2 міста в Україні. Крім цього, вона займається розробкою всіх буків, і у нас їхня вже ціла лінійка. І ось вирішили ми сісти і все чітко за планом прописати це нереально! Нові проекти з'являються зі швидкістю світла. Я прокидаюся вранці і дзвоню: "А давай зробимо це?", Ідеї так і ллються з мене рікою.

Раніше для мене довгострокове планування було як програш: «У сенсі через рік? А чому не зараз?!" Але коли ти ловиш цю хвилю, то розумієш, що нічого страшного не станеться. Навпаки – з'являється можливість краще підготуватись.

Читайте також: 6 КРАЩИХ ФІЛЬМІВ ПРО КАР'ЄР

Girl power: інтерв'ю з Лерою Бородіною-Фото 3

— Розкажи докладніше про це. Яким новим проектом дивуватимеш і полегшуватимеш життя дівчаткам?

- Місія Oh My Look! звучить так: зробити життя дівчинки легшим і красивішим. Гарніше – це про Oh My Look!, Легше – це про сервіс, в цілому. Коли я почала всім займатися, то не знала, що мені потрібно буде зробити, пережити і які компроміси з собою піти. А якби знала... задумалася. Є прекрасна крива і вона виглядає приблизно так: коли у тебе з'являється ідея – ти перебуваєш у стані необґрунтованого оптимізму. Це моя улюблена стадія. Потім ти починаєш займатися справою, і крива різко йде вниз. У тебе трапляється шок, можливо навіть депресія – ти раптом розумієш, що на тебе впало. На цій стадії, до речі, відпадає 80% людей, які намагаються щось зробити, бо настає усвідомлений песимізм. Тобі погано, але ти вже переживаєш усе свідомо. Є чітке розуміння того, що треба робити далі. Ти знову злітаєш нагору і з'являється обґрунтований оптимізм. Я, наприклад, не вмію відмовлятися від своєї мети, а ці випробування – перевірка сили волі. На даному етапі я не маю жодних зайвих очікувань, адже я розумію, що новий проект – це багато роботи.

Якби я могла на початку шляху прийти кудись, де б мені, дівчинці з головою, пояснили, як треба робити – я якісніше підходила б до всіх рішень. Тому хочу створити освітній проект, куди ти прийдеш із розумінням, що хочеш займатися власною справою. Можливо, воно навіть з'явиться під час навчання. Викладатимуть всі фахівці, які працюють у проекті Oh My Look!. Кожен із них зараз захищає свою тренерську програму, над якою вони працювали півроку. Це перша програма навчання, де всі фахівці, які працюватимуть з тобою – знаходяться в одній сфері.

Ми вже пройшли шлях зародка, і якщо відкинути весь мій суб'єктивізм, то ми – бізнес, що розвивається у кількох країнах паралельно, який хочуть відкрити люди на інших континентах. Це інший рівень. Я хотіла б допомогти людям налагодити свої процеси і зрозуміти, навіщо їм все це потрібно, які люди їм потрібні. Вірю, що ми зможемо їх направити, дати відповіді на запитання, що хвилюють.

— Як підтримувати цей рівень та контролювати бізнес у всьому світі?

— G.Bar – це франшиза, у найкращому розумінні цього слова. Коли ми тільки почали працювати, все, що я знала про франшизу – це мережні будки з їжею. Думала, що ніколи не робитиму цього. Але Всесвіт звів мене зі спеціалістами у сфері франчайзингу і вони перевернули моє уявлення про цей напрямок. Виявилося, що безліч компаній, включаючи Starbucks, який свого часу перевернув бізнес кав'ярень – робили неможливе. Там дорога кава і там завжди стоять черги. Романтика почалася саме в Starbucks, де люди могли відпочивати і працювати. Оце успішний франчайзинг. Наприклад, McDonald's – це феноменально успішний бізнес. Якщо у них вийшло, то чому ж ні?! Завжди заспокоюю себе цією історією: якщо щось вийшло десь, це 100% фізично можливо.

Наш G.Bar – це також успішний франчайзинг. Франшиза, як татуювання на лобі, назавжди. Щодня, крім покращення особистого бізнесу, ти маєш займатися покращенням життя своїх франшиз. Бренд – наш, бізнес – твій. І в цій взаємодії потрібно знайти сенс. Все базується на першому рішенні: чи я готова підписати з тобою договір чи ні? Ми маємо десятки історій, коли ми не підписували договір. Завжди були об'єктивні причини. Я вірю, що за правильного підходу ми зможемо побудувати найкращу мережу б'юті-барів у світі. Немає нічого неможливого.

— Ти часто у своїх інтерв'ю говориш про те, що не маєш талантів. Але хіба не талант збудувати класний, прибутковий бізнес і вивести його на світову арену?

— Мені здається, талант — це коли ти маєш голос і ти круто співаєш. Але якщо у тебе середній голос і ти стала суперзіркою – це величезна робота. Тому, певно, є якийсь талант. Цілі, яких я досягаю – результат щоденної роботи. У мене ніколи вранці не стояло питання: піти чи не піти на зустріч, є у мене настрій робити те чи інше завдання. А цього року я маю нову напрацьовану навичку – говорити «ні» якимось речам. Як виявилось, це дуже складно.

- Які в тебе стосунки з грошима? Зараз це прямий тренд: говорити про гроші, вибудовувати фінансові стратегії, навчатися фінансової грамотності.

- Зараз розповім тобі історію. У нас у компанії є 2 фактори, що впливають на подальше зростання співробітників, їх розвиток у проекті – це професіоналізм та цінності. В ідеальному малюнку світу (ми над ним ще працюємо) ми тобі говоримо: ти можеш бути керівником проекту, але для того, щоб ним стати тобі потрібно підтягнути це у професіоналізмі і щось у цінностях.

Цінності дуже важливі. Якщо ти класний спеціаліст, але наші цінності не співпадають – роботи не вдасться. І якщо навпаки – ми також не зможемо бути разом. Тому ми з HR-директором вирішили прописати всі наші цінності, щоб розповісти та наочно показати дівчаткам, як вони можуть проявитися на кожній посаді. Вийшло 6, але як перевірити? Кожна цінність має відповідати певному фактору. Що цікаво – гроші не виявилися в жодній із прописаних цінностей. Мені стало смішно, бо це була чудова ілюстрація моїх стосунків із ними.

Для мене щастя в моменті: буває, що сиджу і раптом гостро відчуваю. Нещодавно ми їздили в Амстердам на Фотодні: у нас був чудовий сніданок, ми нікуди не поспішали і це було так красиво, що я відчула момент щастя. Але в мене була можливість бути тут.

Якщо ти молодець, але бідний – значить, десь ти не молодець. Якщо ти працюєш більше, краще, робиш висновки, то рано чи пізно маєш отримати якийсь фідбек від світу. Це енергія і вона має повертатися. З цією думкою я не народилася – я прийшла до неї.

Читайте також: 5 РЕЧІ, ЯКІ УСПІШНІ ЖІНКИ НІКОЛИ НЕ РОБІТЬ НА РОБОТІ

Girl power: інтерв'ю з Лерою Бородіною-Фото 4

— Нещодавно ти разом із Надею Дорофєєвою відкрила концепт-стор SO DODO, на відкритті якого була Катя Осадча. У своєму Instagram ти написала, що обведеш червоним дату у календарі, коли знаменита ведуча візьме інтерв'ю у тебе. Ти справді хотіла б потрапити до “Світського життя”?

— Я зазвичай багато жартую, коли пишу свої тексти – це один раз. Два – а хто не хоче потрапити у світські хроніки до Каті? Катя захоплює мене своєю працездатністю! Пам'ятаю, коли вона починала весь той гнів, який на неї обрушився тоді. Вона зробила феноменальний прорив і собі, і у своїй кар'єрі. Для мене Катя – приклад.

— Що тобі успіх?

— Таке поняття, звісно, ​​існує. Якщо говорити про мене, як про людину, то я вважаю себе успішною. Тому що, мені здається, мені вдається зберігати адекватність у рамках реального світу. А ми живемо в складний час, у світі, що постійно змінюється. Якщо ж говорити про мене, як про бізнесмена, то я думаю, що кількість факапів, які ми допустили – успішні люди не допустили б. Успіх це шлях. Я вірю в те, що якщо ти обрала правильні цінності та свій шлях, то у фіналі у тебе все має скластися.

Найголовніший челендж у житті – бути чесним із собою. У тебе є лише ти. Прикольчик, так?! Стільки людей довкола, а в тебе є лише ти.

[mc_gallery id=90398]

Фотограф: Анна Лібова

Статті на тему