Не барись врятувати рись: українські бренди OLIZ, Yakush стали першими друзями євразійської рисі

Напередодні Міжнародного дня рисі, 11 червня, Всесвітній фонд природи WWF-Україна запустив проєкт «Не барись врятувати рись». Мета проєкту — збереження рисі на території Карпат і Полісся, де вона мешкає. Для цього WWF-Україна шукає та об’єднує друзів плямистих. Українські бренди OLIZ, Dukachi, Yakush стали першими друзями євразійської рисі: частину коштів зі своїх плямистих колекцій вони передають на підтримку роботи WWF-Україна.

Не барись врятувати рись: українські бренди OLIZ, Yakush стали першими друзями євразійської рисі-Фото 1

З 1994 року, коли рись включили до Червоної книги України та заборонили полювання на неї, чисельність популяції тварини суттєво не збільшується, а про її життя досі відомо небагато. В Україні рись трапляється у Карпатах — близько 400 особин, та на Поліссі — до 100 особин. Від цього виду залежить здоров’я екосистем та життєвий цикл інших видів тварин і рослин (зокрема червонокнижні), що живуть поруч з нею.

“Для ефективної охорони будь-якого виду необхідно володіти ґрунтовними даними щодо його чисельності, особливостей поширення, динаміки цих показників, розуміти загрози та виклики з якими вид стикається. Вважаємо, що критично важливо створити державну систему моніторингу біорізноманіття. Без неї забезпечити ефективну охорону тваринного світу України, зокрема червонокнижних видів, буде неможливо”, — Тарас Ямелинець, керівник напряму “Рідкісні види” WWF-Україна.

Не барись врятувати рись: українські бренди OLIZ, Yakush стали першими друзями євразійської рисі-Фото 2

WWF-Україна вже вдалося зібрати та проаналізувати дані знахідок рисі у 650 локаціях та з понад 500 установ Карпат і Полісся, щоб створити актуальну карту поширення рисі в Україні та її лісових оселищ для ефективного планування охоронних заходів та вивчення виду; суттєво посилити моніторинг рисі в Карпатах та на Поліссі за допомогою фотопасток. Загалом, з 2019 року 74 засоби стеження та необхідні аксесуари до них передали до девʼяти природоохоронних та трьох лісогосподарських установ; розробити методичні рекомендації з моніторингу рисі  в Карпатах та на Поліссі, які рекомендовані Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України для працівників лісового господарства та установ природно-заповідного фонду.

Усі роботи здійснюються в межах затвердженого Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України Національного плану дій щодо збереження рисі євразійської, а також проєктів “Співжиття заради збереження”, NatureFIRST, LECA. Фінансування робіт: WWF-Polska, програми HORIZON та Interreg Європейського Союзу.

Українці, бренди та компанії можуть підтримати діяльність WWF-Україна, яка допоможе дізнатися, скільки рисей залишилося в Україні станом на зараз, закупити необхідне обладнання для їхнього моніторингу, збереження та комфортного існування рисі в Україні. Як організація, яка дбає про майбутнє, WWF-Україна прагне надихнути українців підтримувати дружнє до природи відновлення України вже зараз.

Не барись врятувати рись: українські бренди OLIZ, Yakush стали першими друзями євразійської рисі-Фото 3

Не барись врятувати рись: українські бренди OLIZ, Yakush стали першими друзями євразійської рисі-Фото 4

OLIZ став одним із перших фешн-брендів, який підтримав проєкт і випустив хустку з анімалістичним принтом, який відтворює плямисте забарвлення шерсті цієї рідкісної тварини. Хустка «Рись» виготовлена з натурального шовку та представлена у кількох розмірах – 30*30 см, 65*65 см і 100*100 см. Принт було створено вручну спеціально для благодійного проєкту WWF-Україна. Передані фонду кошти будуть спрямовані на дослідження точної кількості рисей в Україні та на закупівлю обладнання для моніторингу, збереження та комфортного існування рисі в нашій країні.

«На українському ринку ми працюємо вже 5 років. І хоча наша основна діяльність – створення шовкових хусток, які покликані доповнювати образи жінок і чоловіків та дарувати естетичну насолоду, благодійність завжди була важливою частиною ДНК бренду OLIZ. Майже кожна наша колекція нагадує людям про талановитих українських митців, про цінність наших музеїв та про багатство нашої природи, яку ми часом не помічаємо, — розповідає засновниця бренду Христина Оліярник. – Ми вирішили приєднатись до проєкту порятунку рисі, щоб не тільки озвучити проблему зникнення важливої популяції, але і допомогти її вирішенню. 10% коштів від продажу хусток «Рись» ми передамо WWF-Україна».

Не барись врятувати рись: українські бренди OLIZ, Yakush стали першими друзями євразійської рисі-Фото 5

Не барись врятувати рись: українські бренди OLIZ, Yakush стали першими друзями євразійської рисі-Фото 6

Український бренд YAKUSH відомий виготовленням оригінального й естетично привабливого посуду за методикою вільного видування. З власним виробництвом у Львові, бренд створює унікальні вази, підставки, свічники, склянки і тарілки, що прикрасять стіл і стануть акцентом інтер’єру. YaKUSH також доєднався до цієї ініціативи. 30% з продажів плямистого сету LYNX SUPPORT ми передамо на підтримку роботи WWF-Україна.

Не барись врятувати рись: українські бренди OLIZ, Yakush стали першими друзями євразійської рисі-Фото 7

Статьи по теме