Спецпроекты now:

Музична хронологія: український шоу-бізнес від “Скрябіна” до Івана Дорна - 143x46Музична хронологія: український шоу-бізнес від “Скрябіна” до Івана Дорна - 162x46 Музична хронологія: український шоу-бізнес від “Скрябіна” до Івана Дорна - 162x46
Стиль життя

Музична хронологія: український шоу-бізнес від “Скрябіна” до Івана Дорна

Радіо Аристократи зробило те, на що довго ніхто не міг зважитися: показало музичну індустрію незалежної України через призму поглядів людей, які її будували, будують і будуватимуть.

Як зараз виглядає Віка Врадій, чим займаються “Брати Гадюкіни”, який внесок зробив Кузьма Скрябін для того, щоб індустрія була такою, якою вона є зараз. Чому Quest Pistols і Kazaky не вважають свою творчість епатажем, але впевнені – вони зробили прорив в такому закритому суспільстві, як наше. І як виглядає “епатаж” в 2019-му в особі “Балдьож” і “Хамерман Знищує Віруси”?

Ми зняли фільм – бо цього хотіли. Ось і вся магія. Режисер Любава Петрів на самому початку запропонувала зняти фільм саме про епатаж на українській музичній сцені. Але в підсумку все трансформувалося в фільм про сміливість, таку жарку і справжню в її різних проявах, і епатаж став не єдиним інструментом, на якому зупинився фокус.

1990-2000*

Розуміючи тенденції в YouTube, інформаційну переповненість і гонку за переглядами і лайками, ми трохи побоювалися починати фільм з розповідей Віки Врадій, “Братів Гадюкіних”, і ретро-спогадів клавішника “Скрябіна” про 89-90 роки, про які швидше за все сучасне покоління не знає. Але і тут спрацьовує правильний механізм у тих, хто хоче, щоб контент був не тільки розважальним, але й освітнім. А це важливо, адже все дуже просто: ми вважаємо, що тим, хто вільний зараз, варто знати, чому у них є це право, і відповідь криється в розповідях саме перших героїв.

“Брати Гадюкіни”

Віка Врадій (“Сестричка Віка”): “То був бунт!”

“Брати Гадюкіни”: “Ми не випадкові люди, сталась ця формула”.

Шура Гера (група “Скрябін”): “Свобода була у всьому. Дякуючи Кузьмі з Ростиком я став тим, ким я є зараз”.

Анжеліка Рудницка, президентка “Тер. А”: “Я дуже не хотіла працювати в банях, як інші артисти. Люди їдять, а їм співають, давай ще “Мурку” подавай, і всі ці приколи. А “Територія А” зламала цю ситуацію. Артистами почали захоплюватись”.

2000-2010

Коли у фільмі ми переходимо від українського феномену “Території А” з її справжньою свободою до 2000 року і його більш комерційного підходу, ми розуміємо, що індивідуальність цікаво досліджувати як раз під прожектором часу. Як сказав Олег Скрипка, який на “Максідромі” серед рокерів у чорному і шипах, виступав в яскравій сорочці, що переливається і у в’єтнамках: “Індівідуальність крісталізує простір”.

Quest Pistols/АГОНЬ

Антон Савлепов (Quest Pistols/АГОНЬ): “Протест? Против кого? Я понимаю вас многих, кому хочется что-то плохое со мной сделать, когда видят меня и слышат. Но просто мне так нравится выглядеть, я нормальный человек”. 

Костя Боровский (Quest Pistols/АГОНЬ): “Протест в лучшем случае тогда мог быть против бабушки на лавочке, которая могла сказать: “Наркоман, посмотри на него!” Да, ты вдохновляешься своими героями, которые реально могли противостоять против какой-то системы, но не в нашем случае, мы сейчас говорим про 2007-2008 год, какая тогда была система? Нам просто нравилось так жить”.

“Пающие Трусы”

Нам самим було цікаво розглянути детальніше і такі особистості нульових, як Quest Pistols, які народилися за часів унікальної музичної програми “Шанс”, “Пающіє Труси”, створені як протест проти дівочих, однотипних груп, і Дашу Астаф’єву, яка стверджує, що вона як раз знає, про що вона шепоче, і робить це, як ніхто інший, та й взагалі готова роздягтися прямо зараз і ми запам’ятаємо це на все життя. Всі вони ризикували і робили те, що не робили інші.

2010-2019

Леся Патока

Леся Патока: “Элтон Джон, который всю свою жизнь выступал на платформах и на каблуках: имело ли это грань в 80-х годах? И как на это смотрели, когда он выходил весь в стразах, камнях, с безумными перьями?”

У нашому фільмі є єдина людина, яка не є музикантом, але пов’язана з музичним середовищем безпосередньо – і це Леся Патока, художниця по костюмах, яка створює найбожевільніші образи для музикантів. Ми хотіли показати, хто ж створює десятиметрові горошини, капці з батону для Ляпіса Трубецького, костюми з оббивки дивану для Онуки і знаменитий піджак зі значками Івана Дорна.

Здається, що зараз все набагато простіше, і сміливість є у всіх в кишені у вигляді телефону і вільного доступу до мережі. Але цього замало. Зараз в епоху “фаст-фуду”, інформаційної переповненості у всіх замилений погляд, і тут уже важливо мати сміливість піти своєю дорогою і не зрадити собі. Чи не втратити х-фактор всередині себе і розвивати його. І це далеко не так просто, як взяти і дістати телефон і опублікувати щось в мережі.

Иван Дорн

Іван Дорн: “Меня не устраивает, что люди многие не понимают, куда идут. Зачем они существуют в этом мире”.

Наприклад, Dakh Daughters – унікальне фрік-кабаре і справжній витвір мистецтва; Kazaky, які встали на підбори ще в 2010 році – потужний символ свободи; Дорн і його “Мастерская”, адже складно запускати лейбл з нуля зі своїми цінностями і правилами. Адже все навколо стрімко тисне. Аліна Паш, яка сама собі продюсер, і сама собі експеримент. “Балдьож” – символ інтернет-покоління, дівчатка які не розуміють, як можна жити не в кайф. “Хамерман Знищує Віруси” – дзеркало суспільства, яке виходить на сцену в коров’ячих шлунках, костюмах традиційних цінностей або в образах київських каштанів. Адже це і є свобода, яка у нас є, вона абсолютно унікальна. Її треба цінувати. І час усвідомити її красу. Адже що може бути краще в цьому житті, ніж бути тим, ким ти хочеш? І це право є тільки у дійсно вільних людей в дійсно вільній країні.

“Хамерман Знищує Віруси”

ХЗВ: “Это как норвежцы едят рыбу. Съедают филе, а все остальное выкидывают. Так и люди, они концентрируются на внешних, кайфовых, конечно, штуках, но дальше не пробираются”.

Ніколи не забудемо моменту і великих очей Альберта з ХЗВ, коли в останні дні зйомок він запитав знімальну групу, коли планується запуск фільму, і у відповідь почув: “Через два тижні”. І його очі стали ще більше, коли він дізнався, як багато вже зроблено і в яких обсягах. А у цих хлопців круглі очі бувають рідко. На це і “Сезон Сміливості” на Радіо Аристократи, щоб робити неможливе, по-своєму і від душі.

*хронологія відносна




Понравилась статья? Оцените:
1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд (4 оценок, среднее: 4,25 из 5)
Loading...