UA
RU

Шоуруми Українських Дизайнерів у Європейських Столицях

Редагувати переклад

 

 

Говорити про Україну у світі, на жаль, втомилися. Про це говоримо і ми (українці) та міжнародні ЗМІ – всі це знають, ніхто не приховує того, що «переїв поганих новин». І в такому контексті, коли особи політиків викликають бажання швидше свайпнути стрічку новин далі, а слово «Україна» асоціюється з війною, важливо згадати про одну з головних функцій моди та культури – дипломатичної. Саме комунікація, яку бренд вибудовує із суспільством, взаємодія творців (художників, музикантів, дизайнерів) з міжнародною спільнотою дозволяє трохи відволіктися від того, що наша країна сьогодні – політичний «котел». Окрім поганих новин, планів наступів та оборонних тактик у нас ще є нові колаборації, ідеї та розвиток. Яскравим прикладом цього є українські модні будинки, які у воєнні часи відкрили бутики в Європі.

 

Один із прикладів магазинів, які тільки відкрилися в Європі під час війни – Ukraine Store Kvitka. Це Паризький магазин з одягом EmbroideredGem, Adamskaya, Capsula 44, Сhalety, TG botanical, FINCH, Makmar x Foltovych, Ano!, а також елементами декору та українською символікою. Тепер у кварталі Марі можна поринути в «український дім», стіни якого розписані петриківкою, а на стінах висять вишиванки. Найприємніше, за словами співзасновниці концепт-бутика Тетяни Тукі, те, що заходять до магазину не лише туристи та українці, а й самі французи, яких приваблює символіка і сам феномен «українського».

 

Ми довго боялися, що українці почнуть лякати світ так само, як це роблять сьогодні військові новини. Але справжнє мистецтво тим і прекрасне, що перенасититися їм практично нереально, і саме тому українська мода та творчість ніяк не набридають світові вже котрий місяць, а споживання українських товарів за кордоном не скорочується. Щомісяця по всьому світу відбуваються відкриття Pop-Up сторів з українськими брендами.

 

Наприклад, в Ізраїлі на маркеті Kuli Alma можна було купити речі від ROUSSIN, Sonne Sonne, Lovers, Factura, Sestry Feldman та Metrique. А ось у Look Brave як Ukraine: Pop-Up Store of Ukrainian Designers (Варашава) можна було знайти речі від 50 українських брендів. APT 13. Вирішили не чекати на морі погоди і взяли ініціативу в свої руки, показавши в Мілані власний Поп-ап стор APT.13 & Ukrainian Designers Pop-Up. Denizen House та White Label Project Pop-Up у Берліні анонсували продукти від GUNIA.

 

Незважаючи на те, що сьогодні ми знаємо про українських дизайнерів у Європі переважно з ярмарків і такого роду заходів, є й стабільні представництва українських брендів у світі, на кшталт Selfridges та колекцій Лілії Літковської, чи щорічного Pop Up Store від Ruslan Baginskiy у Парижі, футболки та іншу продукцію від Anton Belinsky завжди можна купити в DressingForFun, NASS boutique та Harvey Nichols.

 

Незважаючи на те, що багато українських брендів зареєстровані в Європі і до війни масштабували бізнес саме на європейську аудиторію, сьогодні ж більшість із них ставлять основною локацією Київ і продовжують відчиняти двері бутиків на українській землі, як це зробила у Львові Лілія Литковська чи RITO Knits зробили. у Києві одними з перших, хоч і вивозили виробництво до Італії.

 

Продовжуючи працювати над оптимізацією постачань, багато хто вибирає більш-менш безпечні локації, але серцем залишаються вірними вайбовому Києву з рідними шоу-румами. Мода для українських брендів сьогодні не просто сфера діяльності, і спосіб вести міжнародний діалог у ракурсі «добрих новин» та «креативної взаємодії» поза політичним дискурсом.