«Дехто подумає, що я це зробив, щоб виправдатися за те, що я колись сказав. Але це не так.»: Джон Гальяно відверто відповів на незручні запитання
Джон Гальяно - опальний дизайнер, який втратив все через звинувачення в расизмі та антисемітизмі, й був підданий публічному кенселенгу... але зміг повернутися на модний Олімп. Його знову називають "генієм" та цитують на сторінках глянцю. Стрічка "High & Low — JohnGalliano" режсера Кевіна Макдональда, прем'єра якої відбудеться 24 квітня в київському кінотеатрі "Оскар" розповідає про те, що сталося після скандалу і чого коштувало самому Гальяно пережити цю трагедію. А також охоплює часи дитинства Гальяно на Гібралтарі, юність у Лондоні, його дебютне шоу Les Incroyables 1997 року, присвячене Французькій революції у Парижі.
Вплив Гальяно на Dior як креативного директора з 1996 по 2011 рік незаперечний, а його робота запам’яталася творчою сміливістю та новаторським дизайном. «Модний бунтар» на показі колекції «Грішні ангели» обливав моделей відром холодної води, щоб муслінові сукні мали яскравіший вигляд. А показ за участю Наомі Кемпбелл та Кейт Мосс влаштував у закинутому особняку, в якому не витерли навіть пил.
В лютому 2011 року з’явилося відео, на якому п’яний Гальяно в паризькому барі La Perle посварився з іншимі відвідувачами. «Такі, як ви, люди повинні бути мертві. Ваші матері та батьки повинні були всі загинути у газових камерах!», — говорив він. Керівництво Dior оголосило, що розлучається зі своїм креативним директором, який успішно виконував свої обов’язки упродовж 15 років. Суд у Парижі визнав британського дизайнера винним в антисемітських висловлюваннях. Гальяно лікувався від своїх залежностей і повернувся до моди у 2014 році як креативний директор MaisonMargiela. Напередодні гучної прем’єри Джон Гальяно відверто відповів на незручні запитання.
Чому ви погодилися взяти участь у цьому документальному фільмі?
Дехто, напевно, подумає, що я це зробив, щоб виправдатися за те, що сталося, за те, що я колись сказав. Але насправді це не так. Тодішнім моїм словам немає виправдання. Я радше хотів внести трохи більше ясності в ситуацію. І, можливо, звільнити місце для співчуття і розуміння. Я також сподівався, що документальний фільм стане попередженням для молодих творчих особистостей – де б вони не працювали. Я хочу, щоби вони зрозуміли – вигадки про те, що для творчості потрібно пити або вживати наркотики, є нісенітницею. Я дійсно думаю, що зараз я тверезіше дивлюся на навколишній світ і можу сказати більше, ніж тоді, коли пиячив.
Поділіться вашими враженнями від роботи над фільмом.
Незважаючи на те, що команда Кевіна зробила все максимально безболісно, зізнаюся, що мене це… вельми напружувало. Але я вдячний, що ми з Кевіном з’єдналися і зрештою змогли поділитися цим досвідом з усім світом. Тому що не думаю, що зміг би створити подібний проєкт із казна-ким. Я пройшов через стільки терапії з моменту мого занепаду в 2011 році, і думаю, це навчило мене бути – чи принаймні намагатися бути – настільки чесним, наскільки я можу. Я алкоголік, і мені довелося навчитися це визнавати. Це не те, що ми любимо робити як люди. Відбувається зміна перспективи і розпад его.
Як змінилася мода після того, як вас звільнили з Dior у 2011 році?
До певної міри, все дуже по-іншому. Люди набагато відкритіше говорять про проблеми психічного здоров’я і залежності. Дуже схвальна увага приділяється сталому психічному розвитку. Але я б хотів, щоб ми більше говорили про «сталий розвиток творчих людей». Шалені очікування, божевільний розклад року моди не змінилися. Очікування, що їх досі вимагають від модельєрів, є завеликими. Це неправильно. Від нас, як і раніше, очікують, що ми шитимемо забагато одягу. Та робота у студії відволікає від життя. Щоби творити, потрібно жити. Потрібно випробувати. Як письменники, художники чи режисери звукозапису – ми всі потребуємо цього досвіду, емоцій і спогадів, щоби талановито творити. І якщо вам не дають такої можливості – мій особистий досвід доводить, що тоді може статися.
Читайте також: ТИЖДЕНЬ ВИСОКОЇ МОДИ У ПАРИЖІ: НАЙКРАЩІ ПОКАЗИ СЕЗОНУ ВЕСНА-ЛІТО 2024