Коло традиції: Маркетинг для наївного мистецтва

У кожного героя рубрики «Коло традиції» свій шлях до традиційної культури, свої причини, мотиви, тригери, але всі вони знайшли в цій сфері відчуття свого місця, радість і причетність до колективної пам’яті народу.

Художник-самоук  із  села Дударків  Бориспільського району Іван Приходько робить дитячі іграшки, декоративну скульптуру і працює в жанрі декоративного розпису. Називає себе учнем Марії Примаченко: хоча ніколи й не зустрічався з художницею, але бував на багатьох її виставках, а головне — йому близький її спосіб думання, образотворчості. Кольори його іграшок, картин, скульптур  такі ж «відкриті» й однозначні, як і в Примаченко — без напівтонів і відтінків. «Картина оживає, коли у ній є холодні й гарячі барви. Боротьба кольорів завжди хвилює». Ще й тому народному художнику подобаються складні, але соковиті і насичені кольори на полотнах Анатолія Криволапа.

Спрощені форми. Традиційні персонажі — сонце, дерево життя, птахи і янголи як посланці неба, свободолюбивий кінь, прадавні риби. А виходить свіжо і артистично.

Іван Приходько мав  близько 30 виставок, він є лауреатом  кількох мистецький премій, його  твори можна побачити у музеях  і приватних колекціях, і можна  купити як утилітарну річ — дитячу  іграшку, наприклад, чи янгола в  інтер’єр.

Коло традиції: Маркетинг для наївного мистецтва-Фото 1

Для немовлят батьки часто вішають яскравих деревяних пташок замість «мобілів» над дитячою колискою чи ліжечком, а малюки, буває, віддають перевагу народним іграшкам на коліщатках, іграшкам-возикам перед сучасними гаджетами. І дорослі теж не можуть встояти перед цими мистецькими об’єктами — теплими (з липи чи осики), яскравими (художник використовує акрилові фарби), рідними (бо їхні форми шліфували віками), руки самі тягнуться погратися.

У 2015 році маркетологиня Тетяна Пилипчук познайомилася з художником на його персональній виставці, і з того часу вона працює як його менеджерка. «Роботи Івана Васильовича одразу «заговорили» зі мною, у цих простих і глибоких образах я зчитала  дуже важливі «повідомлення», повязані з нашим корінням. Його творчість  —  це сакральний акт матеріалізації духовних цінностей нашого народу. Мені хочеться ревно їх берегти, а з іншого боку — відкрити це багатство для всього Світу.»

Коло традиції: Маркетинг для наївного мистецтва-Фото 2

Завдяки цій співпраці відбулося кілька комерційних колаборацій — зображення твору Приходька в рекламі продуктів «Ощадбанку»,  в колекції дитячого одягу «Малюванки»  дитячого одягу бренду garnamama та ін. Оскільки скульптури майстра виглядать дуже модерново — лаконічні за формою і виражальними засобами, яскраві за образами — в сучасних інтер’єрах, їх часто замовляють дизайнери.

Коло традиції: Маркетинг для наївного мистецтва-Фото 3

Читай также: Принц Гарри рассказал, каким было одно из первых слов, сказанных его сыном Арчи 

Комунікація відбувається на сторінках «Майстерня Івана Приходька в Facebook та Instagram, через які можна і купити твори.

«Я збагнув, що мої твори – то боротьба за все красиве, що є на землі»

82-річний майстер  живе  в старій хаті 1903 року, в якій  глиняна долівка, традиційна груба. «Сама хата моя, дух її, мені стільки підказує. Вона дає мені свободу. Поставлю чурбан у хаті й витесую ангелів, босими ногами чую стукіт землі», — каже Іван Васильович, і додає: «На хуторах народжуються талановиті люди, тому що вони пов’язані з природою».

Андрій Лисецький, режисер фільму «Земля Івана», який отримав головний приз програми DOCU/Україна цьогорічного фестивалю Docudays.ua, сказав в інтерв’ю Suspilne.media: «…спочатку я захопився саме фактурою, але швидко зрозумів, що його оселя, мистецтво – більшою мірою тло, а головною темою є саме щаслива людина та її дзен. Ця історія унікальна саме цим поєднанням способу життя і творчого надбання».

Коло традиції: Маркетинг для наївного мистецтва-Фото 4

 

«Я малюю для того, щоб люди були веселими. Адже людина приходить у світ для радощів», — наче підтверджує його слова художник.

Іван Приходько створив понад 1000 об’єктів і картин, починаючи від точного відтворення традиційних взірців до переосмислення традиції і пошуку власного почерку в рамках традиції.

Коло традиції: Маркетинг для наївного мистецтва-Фото 5

Кадр з фільму Андрія ЛИсецького, виробництва «MaGiKa Film»

Основні теми у живописі і скульптурі  Приходька – це любов до природи та гармонія в природі, щасливе кохання, фольклорні мотиви. У цих образах і темах не просто втілюється творчий задум одного автора, а сконцентровано досвід цілого народу, який передавався від покоління до покоління — з розписаними хатами, печами, мисками, з вишитими рушниками, піснями. І місія Івана – своїми роботами проявити культурний код народу, який є у кожному з нас. 

Фото: Андрій Лобов

Понравилась статья? Оцените:
1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд (Пока оценок нет)
Загрузка...
Статьи по теме